مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان :

نشست کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: همکاری آموزش و پرورش و حوزه با حفظ حرمت ارزش های دینی و همراه با رعایت معیارهای آموزش و پرورش انجام شود.

کد مطلب: ۸۸۸۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان، سید حسن لواسانی فرد در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: هدف ما این است که مقدسات و ارزش های دینی در بین دانش آموزان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی گفت: دانش آموزان دارای خانواده های با نگاه های تربیتی متفاوت هستند و امکان مقابله با طرز تفکر آنها وجود ندارد.

لواسانی فرد با تاکید بر حفظ ارزش های دینی و مذهبی تصریح کرد: ارزش های دینی باید مورد حرمت و احترام قرار گیرند ولی نباید سبب بروز مقابله جویی با اعتقادات و طرز تفکر نوجوانان و جوانان شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای حفظ دانش آموزان از آسیب های اجتماعی از قبیل فضای مجازی باید با کمک روحانیون و معلمان آگاهی از محیط این فضا بیشتر، و قابلیت های خوب آن شناسایی و به جوانان آموزش داده شود.

لواسانی فرد گفت: حضور فیزیکی روحانیون در مدارس خوب است لذا برای کارایی و اثر گذاری موثر تر، روحانیون باید غنای فکری، نگاه های جدید و به روز به همه مسائل داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بیان داشت: هر فعالیتی که در مدارس انجام می شود باید به صورت برنامه ریزی شده و دقیق صورت گیرد و از عمل به صورت رفع تکلیف پرهیز شود.

سید حسن لواسانی فرد افزود: مشاوران مذهبی و روحانیونی که در مدارس بخاطر برپایی نماز جماعت حاضر می شوند باید همراه مدرسه و هماهنگ با خط مشی های آموزشی و تربیتی باشند.

وی با بیان اینکه با همفکری روحانیون، مدیران و معلمان مدارس باید یک نقطه نظر واحد و رویه ای یکسان در خصوص مسائل تربیتی اتخاذ شود اظهار داشت: روحانیون و مشاوران مذهبی باید خود را به نوجوانان و جوانان نزدیک و اعتماد آنها را جلب کنند.

لواسانی فرد تاکید کرد روحانیون حاضر در مدارس مهارت برقراری ارتباط با دانش آموزان و جوانان را داشته باشند و گفت: جذب دانش آموزان زمینه ساز اشتیاق آنها به یادگیری و عمل به ارزش های دینی و مذهبی می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه روحانیون مدارس باید جذاب، خوش فکر و توانمند باشند تصریح کرد: تعدادی از روحانیون ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار نموده اند و با ارتباط سازنده، همگامی و همراهی با دانش آموزان توانسته اند کمک حال مدرسه در زمینه های مختلف باشند.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: برای پاسخ گویی به مسائل اعتقادی دانش آموزان زمینه برپایی کرسی های آزاد اندیشی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و استفاده از اساتید برجسته روحانی و صاحب نظر وجود دارد.

وی گفت: از ظرفیت حوزه و روحانیون در مدارس شهرستان در زمینه های مختلف به خصوص برپایی نماز جماعت استفاده شده است و از این حیث دشتستان در سطح استان، شاهد بیشترین حضور روحانیون در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان با بیان اینکه رشته معارف اسلامی از مصوبات وزارت می باشد اظهار داشت: ایجاد مدرسه علوم و معارف قرآنی از کارهای مورد نظر ما ظرف سال های اخیر بوده است.

لواسانی فرد ادامه داد: در زمینه راه اندازی رشته جدید باید اول مخاطبان را جذب و سپس رشته مورد نظر ایجاد شود.

وی بیان داشت: در فرم های انتخاب رشته دانش آموزان رشته معارف اسلامی وجود دارد ولی به علت فراهم نبودن ساختار و زیر ساخت های لازم هدایت تحصیلی به سمت آن صورت نمی گیرد.

لواسانی فرد گفت: اگر زیر ساخت های لازم محقق شود آموزش و پرورش دشتستان آمادگی لازم برای ایجاد این رشته با کمک حوزه علمیه را دارد.

امام جمعه شهر برازجان نیز در این نشست گفت: از برکات انقلاب اسلامی پیوند حوزه های علمیه با آموزش و پرورش و دانشگاه ه می باشد.

حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به حضور روحانیون در مدارس افزود: یکی از مولفه های نظام مقدس و دینی حضور فعال روحانیت در سطح جامعه است.

مصلح اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت خوبی در اختیار حوزه قرار داده است و حوزه باید با استفاده از توانمندیهایش در راستای تربیت جوانان با دانش آموزان و نسل جوان ارتباط اثر گذار داشته باشد.

امام جمعه شهر برازجان تاکید کرد: در راستای خنثی سازی تبلیغات سوء دشمن، باید کارهای ریشه ای برای تربیت افراد مسئولیت پذیر و انقلابی در میان دانش آموزان صورت گیرد.

مصلح افزود: امروزه دشمن از طریق مختلف از قبیل فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای جوانان و خانواده های ما را تحت فشار و تاثیر قرار داده است.

وی گفت: باید با کمک آموزش و پرورش و جامعه روحانیت انسان های تربیت کنیم که به رشد و بالندگی کشور کمک کنند.

حجت الاسلام حسن مصلح اظهار کرد: دشتستان داری آموزش و پرورش بالنده و مناسبی است و همچنین مدارس شهرستان از فضای علمی و رقابتی خوبی برای پیشرفت دانش آموزان برخوردار هستند.

مصلح بیان داشت: در کنار رشد و تعالی در زمینه های آموزشی و رسیدن به سطوح بالای علمی باید فرزندانی دیندار، اخلاق مدار و مومن تربیت کنیم.

امام جمعه شهر برازجان تاکید داشت: مدرسه برتر در برگزاری نماز جماعت و رعایت حجاب نیز برتر است و همچنین دینداری و اخلاق از دغدغه های مدیریت آن است.

مصلح ادامه داد: معلمان آشنایی اجمالی با مبانی اعتقادی دین اسلام و ادیان مختلف داشته باشند تا بتوانند پاسخ گوی شبهات دانش آموزان باشند.

وی گفت: یکی از زمینه های اشتغال و تحصیل برای جوانان حوزه های علمیه است، انتظار می رود دانش آموزان به سمت حوزه ها و انتخاب رشته های علوم انسانی هدایت شوند.

مصلح گفت: در حال حاضر 25 مشاور مذهبی ثابت و 75 نفر به صورت پاره وقت به عنوان امام جماعت و مشاورین مذهبی از طرف حوزه طلاب خواهران در مدارس دشتستان حضور دارند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های حوزه در راستای همکاری با آموزش و پرورش ایجاد مدارس علوم و معارف قرآنی به عنوان پشتیبان حوزه های علمیه از لحاظ نیروی انسانی است.

مصلح گفت: حضور طلبه ها در مدارس به عنوان گذراندن دوره خدمت وظیفه، اعزام مبلغان دینی به جلسات گفتمان های دینی دانش آموزان و حضور آنها در مناسبت های مختلف مذهبی از زمینه های همکاری حوزه با آموزش و پرورش می باشد.

همچنین در این نشست هم اندیشی حبیب اله بوستانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان گزارشی از حضور روحانیون در مدارس ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار