زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در روز شنبه در تمام مدارس فارس نواخته می‌شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آغاز جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از نواخته شدن زنگ انقلاب، همزمان با سراسر کشور، در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز شنبه 13 بهمن، درتمامی مدارس استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در روز شنبه در تمام مدارس فارس نواخته می‌شود

علی عسکرنجفی با اشاره به اینکه جشن های پیروی انقلاب اسلامی امسال با شکوه هرچه تمامتر وبا محوریت چهل سالگی انقلاب در همه مدارس استان برگزار خواهد شد گفت: برنامه‌های متعدد ومختلفی برای این دهه پیش بینی شده است.

او با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر، افزود: دهه فجر فرصتی برای تبیین اهداف انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل جدید است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی مردمی و برخاسته از مردم است و این جشن‌ها نیز متعلق به آ‌ن‌ها است و ما باید زمینه حضور آن‌ها را فراهم کنیم.گفت: با هدف مردمی برگزار شدن مراسم های دهه فجر در دستورالعمل ارسالی به مدارس استان تاکید شده این برنامه ها با محوریت وتوسط دانش آموزان وانجمن‌های اولیا ومربیان در مدارس برگزارو فرصت مناسبی برای حضور آنان درمدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ و انتقال میراث فرهنگی و مذهبی نقش سازنده‌ای دارد اظهار کرد: آموزش و پرورش مبدأ و مبدع تحول و فرهنگ‌سازی است وضمن اینکه وظیفه سنگینی در حراست از انقلاب اسلامی برعهده دارد باید شناسایی و تبیین اهداف انقلاب برای نسل جدید با طراحی برنامه‌ها و روش‌های جدید و کارآمد این موضوع را انجام دهد.

رییس کمیته فرهنگیان ودانش آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس از مدیران مدارس خواست فضای مدارس را با آذین‌بندی ونصب بنر‌ها به سمت فضای جشن‌های دهه فجر هدایت کنند و این آذین‌بندی‌ها به فضای بیرونی مدارس نیز توسعه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی درمدارس استان با طنین زنگ انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه روز 12 بهمن ماه مصادف با روزجمعه وتعطیلی مدارس است این مراسم شنبه 13 بهمن در همه مدارس استان برگزار ودر هر شهرستان و منطقه یک مدرسه انتخاب شده و مراسم نمادینی با حضور مسئولان در آن مدرسه برگزار می‌شود اما تمام مدارس، زنگ انقلاب را راس ساعت اعلام شده خواهند نواخت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب درمدارس اشاره و اضافه کرد: به مدارس توصیه شده که در این روز از دانش‌آموزان برگزیده علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی قدردانی کنند.

نجفی همچنین گلباران قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا وایثارگران خصوصا شهدای پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 را از دیگر برنامه های آموزش وپرورش دراین ایام عنوان کرد وافزود: دراین ایام چندین پروژه آموزشی وفرهنگی وورزشی ویژه فرهنگیان ودانش آموزان دراستان افتتاح می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: شرکت وحضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب دستگاههای اجرایی استان نیز از دیگر برنامه های این اداره کل دردهه فجر امسال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار