رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

راهیان نور دوران حماسه و ایثار را زنده کرد

بردخون،بوشهر(پانا)_رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: اردوهای راهیان نور دوران حماسه و ایثار را زنده کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور دوران حماسه و ایثار را زنده کرد

ظهیر محمودی در آیین اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب اظهار داشت: راهیان نور را یکی از جلوه‌های مهم گرامیداشت دوران دفاع مقدّس و یک حرکت مردمی بزرگ برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس است.

محمودی افزود: دشمن تلاش می کرد تا خاطرات و یادگاری های دفاع مقدس و ایثار رزمندگان اسلام فراموش شود اما تشکیل اردوهای راهیان نور موجب زنده شدن دوران حماسه و ایثار ملت ایران شد.

وی اضافه کرد: راهیان نور حرکت نوین فرهنگی برای حفظ و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل امروز است زیرا دانش آموزان از وقایع دوران دفاع مقدس اطلاع ندارند و با حضور در این منطقه آثار به جا مانده از آن دوران حماسه را می بینند و به واقعیت می رسند.

محمودی ابراز داشت: هدف دشمنان این است که روحیه شهادت طلبی را از مردم ایران بگیرند اما تلاش می کنیم که بچه های نسل سوم و چهارم انقلاب را با اهداف شهدا آشنا بکنیم که برگزاری راهیان نور در این راستا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اجرای طرح اردوهای راهیان نور را بهترین فرصت برای شناخت دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: راهیان نور برای الهام گرفتن دانش آموزان از رشادتها وایثارگریهای رزمندگان اسلام وتجدید عهد وپیمان باآرمان شهداء و مقابله باتهدیدات وتهاجم فرهنگی دشمن ،اجرا می شود.

وی تصریح کرد: راهیان نور به عنوان قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمن است که تولید قدرت ملی و مردمی از ثمرات بازدید آثار دفاع مقدس است که یکی از رسالت های راهیان نور است.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اصلی‌ترین هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور را تجدید میثاق با شهدا، آرمان‌های امام راحل و حفظ دستاوردهای ارزشمند شهدا اعلام کرد.

بخشدار بردخون نیز با تجلیل از برگزاری اردوی راهیان نور گفت: یکی از بهترین راه‌های ترویج روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه عمیق به برنامه راهیان نور است که برکات و آثار زیادی به همراه داشته است.

علی اخلاقی افزود: آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت لازمه رشد و تعالی فکری و معنوی نسل امروز است که ضرورت دارد با ترویج این فرهنگ، از ایجاد فاصله بین نسل های جامعه جلوگیری کرد.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: دو اتوبوس شامل تعداد 75 نفر از دانش آموزان پسر و همراهان به سرزمین نور اعزام شدند تا به مدت سه روز از یادمان شهدای شرق کارون،­ شلمچه، اروندکنار، فاو و یادمان شهدای عملیات های غرورآفرین هویزه و والفجر بازدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار