دری : نظارت برحسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با مشارکت عوامل سهیم وموثر درتربیت محقق می شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای عالی آموزش و پرورش را نهادی سیاست گذار ، اتاق فکر و راهگشا در تمام امور آموزشی و پرورشی دانست.

کد مطلب: ۸۸۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دری : نظارت برحسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با مشارکت عوامل سهیم وموثر درتربیت محقق می شود

نشست معاونان آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه مناطق نوزده گانه و ناظران شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع "نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش " برگزار شد.

دراین نشست درّی ،شورای عالی آموزش و پرورش را نهادی سیاست گذار ، اتاق فکر و راهگشا در تمام امور آموزشی و پرورشی دانست.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران گفت : با توجه به راهکار4- 4- سندتحول بنیادین " افزایش میزان مشارکت خانواد ه ها درفعالیت های آموزشی و تربیتی مدرسه"، بر آگاه کردن اولیاء از مصوبات شورای عالی تاکید و خاطر نشان کرد که دانش آموزان ازآگاهی اولیا نسبت به مصوبات شورای عالی نفع می برند و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با مشارکت ارکان و عوامل سهیم و موثر در تربیت محقق می شود.او بر اشاعه کیفی ، اجرای مطلوب و همه جانبه ، تعمیق مصوبات در همه سطوح آموزش و پرورش تأکید و برداشت های متفاوت را از آسیب های اجرای مصوبات و نظارت برحسن اجرای مصوبات را از راه کارهای مرتفع نمودن این گونه چالش ها برشمرد.

درادامه کمالی از حوزه نظارت و ارزشیابی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش ، نظارت با رویکرد هدایتی را تعاملی یادگیرنده ، بسترمناسب برای تبادل تجربه ، حرکت به سوی شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و اصلاحات ضروری را از اهداف مترتب بر آن برشمرد.

ریاحی نژاد مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش ، این شورا را در چهارچوب سیاست های کلی نظام ، قوانین و مقررات ، عهده دار امر سیاست گذاری ، تدوین خط مشی ها و راهبردها ، تعیین ضوابط و وضع مقررات ، تصویب اساسنامه ها و آیین نامه ها دانست . او درادامه جایگاه و نقش شورای عالی آموزش و پرورش در استان ها را در چهارمحور مشورتی ، تببینی و توجیهی، مدیریتی و فرهنگ سازی بیان و مدرسه رامحل تحول ، همراهی جامعه در تحقق تحول به عنوان امری ضروری، عزم ملی برای اشاعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد تأکید قرارداد.

ریاحی نژاد دراین بخش از نشست به تشریح مصوبات 851 نحوه استقرار نظام جدید آموزشی ، 926 جدول موارد درسی و ساعات تدریس هفتگی و توسعه گفتمان تحول خواهی و تحول آفرینی ، 951 کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی با حذف آزمون های زائد و 677 نحوه تأسیس دبیرستان های علوم و معارف اسلامی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش که دربازدید نظارتی و هدایتی از مناطق مورد توجه قرار خواهد گرفت پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار