در گفت‌وگو با پانا

مدرس فیفا: استراتژی تیم ملی ایران برای دیدار مقابل چین باید تغییر کند

تهران (پانا) - – مسعود اقبالی، مدرس بین‌المللی فیفا معتقد است کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها باید تغییر استراتژی دهد.

کد مطلب: ۸۸۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرس فیفا: استراتژی تیم ملی ایران برای دیدار مقابل چین باید تغییر کند

مسعود اقبالی، در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ایران چهار بازی در جام ملت‌ها داشته که به سه پیروزی و یک تساوی بدون گل منجر شده است. از نظر نتیجه‌گیری خیلی خوب عمل کردیم اما به نظرم در هر بازی ایرادات و ضعف‌هایی داشته‌ایم که باید برای رسیدن به قهرمانی آنها را برطرف کند.

وی ادامه داد: در بازی با عمان تیم ملی در همان ثانیه‌های ابتدایی بازی غافلگیر شد و اگر واکنش سریع علیرضا بیرانوند در مهار پنالتی نبود در همان دقایق ابتدای بازی عمانی‌ها به گل می‌رسیدند و کار برای ایران سخت می‌شد. عمان مربی قابل قبولی دارد و به طور حتم در آینده وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد اما در این بازی فکر می‌کنم اسیر مسائل روحی و روانی شدند.

اقبالی درباره دیدار روز پنجشنبه تیم ملی مقابل چین در یک چهارم نهایی جام ملت‌ها گفت: به نظرم در بازی مقابل چین استراتژی تیم ملی باید تغییر کند و با روشی که به مصاف عمان رفت مقابل تیم چین بازی نکند. چینی‌ها در ضد حمله می‌توانند از فضای پشت مدافعان ما استفاده کنند. آنها حریف سرسختی هستند و نباید این تیم را دست کم بگیریم. در بازی با عمان کی‌روش بازی در زمین حریف را در دستور کار خود قرار داده بود اما این شیوه در رابطه با چین نباید اجرایی شود.

این مدرس بین‌المللی فیفا در ادامه گفت: به نظرم باید دفاع پر فشار را از یک سوم میانی آغاز کنیم و بعد که مالکیت توپ را به دست آوردیم به دروازه حریف حمله کنیم. بازیکنان ما اگر بتوانند در ضربات آخر دقت کنند می‌تواند از سد چین بگذرند و به نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.

اقبالی در پایان درباره حریف احتمالی ایران در نیمه نهایی گفت: به نظرم ایران از پس چین برمی آید و در نیم نهایی حریف ژاپن می‌شود که یکی از سرسخت‌ترین حریفان ما خواهد بود. تیم ما استحقاق قهرمانی دارد اما باز هم می‌گویم کی‌روش برای بازی مقابل چین باید استراتژی خودش را تغییر دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار