حضور بیش از 1500 دانش آموز در مرحله استانی المپیاد رویش

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آمادگی این سازمان در برگزاری چهارمین دوره المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی با عنوان رویش در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۷۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 1500 دانش آموز در مرحله استانی المپیاد رویش

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه امسال این مسابقات از سطح منطقه و ناحیه برگزار شده است؛ از رقابت بیش از پانزده هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای و ناحیه‌ای این بازی‌ها خبر داد و گفت: برگزیدگان و نفرات برتر این رقابت ها به مرحله استانی راه یافته اند.

او افزود: مرحله استانی المپیاد رویش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 4 و 5 بهمن‌ماه در شیراز و با حضور بیش از یک هزار و پانصد دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

کلاری ادامه داد: با توجه به اهداف برگزاری المپیاد رویش و رسالت سازمان دانش‌آموزی در تربیت اجتماعی و تجربه ای که از استقبال گسترده دانش‌آموزان در سالهای قبل داشتیم، چهارمین دوره المپیاد رویش به نحوی برنامه ریزی شد که امکان حضور در این رقابت برای تمام دانش‌آموزان از سراسر استان فراهم باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به نیاز دانش‌آموزان به آموزش این بازی‌‌ها در گام نخست اقدام به آموزش مربی برای این بازی‌ها کردیم که بیش از 800 فرهنگی و معلم علاقمند از سراسر استان در این طرح شرکت کرده و آموزش‌ها و قوانین بازی و حتی داوری را فرا گرفته و در مرحله بعد همین مربیان اقدام به آموزش دانش‌آموزان در مدارس و نواحی و مناطق کردند که از این تعداد 200 مربی متخصص و داور دوره های تکمیلی را گذراندند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، افزود: برگزاری این رقابت‌ها موجب ایجاد یک موج و تحول در سراسر استان و حتی کشور شده و یک نشاط و پویایی را در مدارس و در بین خانواده‌ها ایجاد کرده است.

به گفته‌ی کلاری مرحله کشوری این دوره از رقابت ها در اواخر بهمن ماه برگزار و دانش آموزان برگزیده در مسابقات رویش سازمان دانش آموزی می توانند در بازی های آسیایی که امسال در شیراز برگزار می شود شرکت نمایند.

وی افزود: داوری چهارمین دوره المپیاد استانی رویش با حضور بیش از 70 داور انجام می‌شود و در این برنامه بیش از 130 نفر عوامل اجرایی و داور فعال هستند.

المپیاد رویش در رشته‌های برج دومینو ، لیوان چینی، جنگا و ریورسی، بلاک آس دو نفره، در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ، جنگا و ریورسی و بلاک آس چهار نفره و کوریدور در مقطع متوسطه برگزار می شود که بیشترین تعداد داوطلب مربوط به رشته‌های دومینو و جنگا است که هرکدام بیش از 400 نفر شرکت کننده دارد و پس از آن به ترتیب لیوان چینی و بلاک‌ آس و روبیک دارای بیشترین تعداد شرکت کننده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار