معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

بی‌سوادان استان بوشهر در مقابل آموزش به شدت مقاومت می‌کنند

بوشهر(پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: افراد بی‌سواد استان بوشهر به دلیل سن بالا و مشکلات شغلی برای باسواد شدن به شدت مقاومت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۸۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بی‌سوادان استان بوشهر در مقابل آموزش به شدت مقاومت می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامرضا دانش‌فر در نشست با رئیس و کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر در دفتر معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی عمده کار روابط عمومی تبلیغات است گفت: در سواد آموزی از هنگامی که فعالیت‌ها برای جذب افراد بی سواد شروع می شود تا پایان، تبلیغات نقش اساسی دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با عنوان اینکه امروزه با روابط عمومی شهروند محور مواجه هستیم گفت: روابط عمومی موفق‌تر است که بتواند به شیوه ای درست با مخاطبان، افکارعمومی و سازمان ارتباط برقرار کند.

وی با ضروری دانستن اصلاح برخی شیوه‌ها در فعالیت روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان، اضافه کرد: از آنجا که فعالیت های تبلیغی بخش محسوس کار روابط عمومی است تبلیغات درست و بجا می تواند باعث روشن شدن افکار عمومی شود.

دانش فر به دو چالش مهم حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش استان اشاره و اضافه کرد: کمبود شدید نیروی انسانی کیفی و منابع اعتباری دو مانع جدی برای مبارزه با بی سواد در استان است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: می توان بر بسیاری از چالش‌ها و کمبودها با کمک فعالیت‌های تبلیغی روابط عمومی، حوزه رسانه‌ای و صداوسیمای مرکز بوشهر فایق آمد.

این مقام مسئول خواستار جایگزینی نگاه چند جانبه گرایی بجای یکطرفه محوری در خبررسانی روابط عمومی شد و اظهار داشت: اگر فعالیت اطلاع رسانی روابط عمومی ها برپایه چند جانبه گرایی با نقش مخاطب، افکار عمومی، کارکنان، مسئولین سازمان و عموم مخاطبان چند سویه باشد می تواند از آسیب ها جلوگیری کند.

وی با توصیف روابط عمومی به عنوان یک پل ارتباطی مناسب بین مدیریت، کارکنان و عموم مخاطبان یک دستگاه اداری، افزود: روابط عمومی باید طرح ها، پیشنهادها ونظرات مجموعه اداری- کارشناسی را در قالب خبرهای تحلیلی برای کمک در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست مدیریت عالی دستگاه فرهنگی استان منتقل کنند.

دانش فر افزود: در استان بوشهر به هسته سخت سواد آموزی رسیده‌ایم زیرا سه درصد باقی مانده بی سوادان جزو افرادی هستند که به دلیل سن بالا و مشکلات شغلی برای باسواد شدن به شدت مقاومت می کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با سخت توصیف نمودن کار برای با سوادی یک فرد بی سواد، بیان داشت: فعالیت ها در حوزه سوادآموزی بدلیل مخاطبان نامشخص بسیار سخت‌تر از کار در مدارس است.

مجید اجرایی افزود: در مدارس دانش آموز، کلاس و همه لوازم آموزش مهیا است و کافی است تا معلم برای تدریس در کلاس حاضر شود؛ حال آنکه در سوادآموزی نه سوادآموز معین و نه کلاس مشخص است.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های زیادی برای یاری رسانی تبلیغی به حوزه سواد آموزی دارد گفت: صداوسیمای مرکز استان می تواند با تبلیغات صحیح برای روی آوری بی سواد به کلاس های سوادآموزی به طور جدی ورود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار