جزئیات بازداشت دوباره‌ اسماعیل بخشی

تهران (پانا) - اسماعیل بخشی، از کارگران هفت‌تپه، که اخیرا بعد از آزادی از زندان در پستی اینستاگرامی ادعا کرده بود که به دست نیروهای وزارت اطلاعات شکنجه شده است، شب گذشته بار دیگر بازداشت شده است.

کد مطلب: ۸۸۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازداشت دوباره‌ اسماعیل بخشی

خبرگزاری فارس در این زمینه نوشت: «اسماعیل بخشی از عناصر مرتبط با گروهک‌های برانداز که قصد به انحراف کشاندن اعتراضات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را داشت و به دروغ مدعی شده بود مورد شکنجه قرار گرفته است، قبل از وصل شدن به تیم خروج از کشور، دقایقی پیش دستگیر شد.

بخشی که با طراحی صورت گرفته از صبح متواری شده بود و مقرر بود با برنامه‌ریزی صورت گرفته از کشور خارج و پروژه شکنجه‌سازی علیه نظام را در خارج از کشور اجرایی و ادامه دهد با اشراف موثر نیروهای امنیتی دستگیر شد.»

ادعای فارس مبنی بر تلاش اسماعیل بخشی برای خروج از کشور در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری ایلنا شب گذشته نوشته بود که اسماعیل بخشی در منزل بازداشت شده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از کارگران نیشکر هفت‌تپه نوشت: «از دلایل این بازداشت و محل نگهداری بخشی بی‌اطلاعیم.»

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مستندی به نام «طراحی سوخته» اسماعیل بخشی را با گروه‌های برانداز نظام در ارتباط دانسته بود.

پیش از این با دستورهای جداگانه روسای قوای مجریه و قضائیه قرار بود به ادعای بخشی مبنی بر شکنجه در زندان رسیدگی شود ولی سید محمود علوی، وزیر اطلاعات تاکید کرده بود که بخشی در دوران بازداشت شکنجه نشده است.

اعضای فراکسیون امید نیز بعد از دیدار خود با بخشی و وکیل او به نقل از او تاکید کردند که بخشی در دوران بازداشت شکنجه نشده است.

محمدی، دادستان دزفول نیز صبح امروز در تشریح جزئیات نحوه بازداشت اسماعیل بخشی با بیان اینکه با نیابت قضایی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست جلب بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد، اظهار کرد: «این فرد شب گذشته در دزفول با همکاری نیروهای امنیتی - انتظامی دستگیر شده است.»

او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود که پایگاه اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه آن را منتشر کرده با تکذیب خبر منتشره مبنی بر هجوم نیروهای مسلح ناشناس به خانه اسماعیل بخشی، تصریح کرد: «این فرد از صبح روز گذشته متواری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پس از اقدامات موثر عملیاتی دستگیر شد.»

‎دادستان دزفول همچنین گفت: «این فرد پس از اجرای نیابت به دادسرای شوش اعزام شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار