فریدون آسرایی: اثر جدید مثل خون تازه‌ای است که وارد سیستم هنرمند می‌شود

تهران (پانا) - فریدون آسرایی، خواننده موسیقی پاپ، عرضه کارهای جدید را برای ادامه فعالیت هنری یک خواننده ضروری دانست و معتقد است که یک خواننده بدون چنین آثار جدیدی، تکراری خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۷۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فریدون آسرایی: اثر جدید مثل خون تازه‌ای است که وارد سیستم هنرمند می‌شود

فریدون آسرایی، که طی روزهای آینده در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه می‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به اظهارنظر درباره اهمیت انتشار آلبوم در کارنامه هنری یک خواننده و برخی معضلات کار نشر آلبوم در عرصه موسیقی پرداخت.

خواننده «عشق یعنی» که این روزها در تدارک انتشار آلبومی از آهنگ‌های جدید است، با اشاره به اهمیت تولید آلبوم برای هنرمندان عرصه موسیقی گفت: انتشار آلبوم برای یک خواننده اهمیت بسیاری دارد، چون کار جدید مثل خون تازه‌ای است که وارد سیستم هنرمند می‌شود. خواندن کارهای قدیمی در کنسرت‌ها تا زمان مشخصی مثلا دو یا سه سال جواب می‌دهد، ولی بعد از آن خواننده باید کار جدید و آهنگ جدید معرفی و عرضه کند وگرنه به کار او لطمه می‌خورد؛ یعنی خواننده به نوعی تکراری و قدیمی می‌شود.

آسرایی با اشاره به موضوع درآمدزایی از طریق آلبوم موسیقی گفت: در عرصه موسیقی کشور ما فعلا انتشارِ آلبوم بیشتر جنبه تبلیغی دارد و به معرفی کارهای جدید هنرمند می‌پردازد، ولی جنبه مادی آن مطرح نیست و درآمدزایی چندانی ندارد. درآمد خواننده‌ها بیشتر از کنسرت‌ها و اجراهای دیگر است و مبلغ حاصل از آلبوم در قیاس با درآمد اجراها ناچیز است؛ خصوصا برای خواننده‌های مطرح و رده بالا که درآمد یک شب اجرایشان چه بسا از کل درآمد آلبوم بیشتر باشد.

وی افزود: البته گاهی اوقات سرمایه کنسرت‌ها را شرکت‌ها یا تهیه‌کننده‌های موسیقی تامین می‌کنند که در آن صورت ممکن است خواننده نصیب چندانی از درآمد اجرا نداشته باشد و درآمد اصلی به جیب شرکت‌ موردنظر خواهد رفت.

آسرایی در ادامه از تدارک آلبوم جدیدش گفت و افزود: کار آلبوم جدید مدتی است آغاز شده است. تقریبا 10 قطعه در این مجموعه خواهیم داشت که فعلا یکی از آهنگ‌های آن را ضبط کردیم. البته در این آلبوم تهیه‌کننده خودم هستم. در واقع برای اولین بار می‌خواهم تغییری در روش عرضه کارهایم ایجاد کنم.

گفتنی است، فریدون آسرایی روز جمعه 5 بهمن‌ماه 97 طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار