مأمور قرائت کنتور گاز گیلان، ناجی یک خانواده شد

خشکبیجار(پانا)-کنتورخوان شرکت گاز استان گیلان در شهر خشکبیجار از توابع شهرستان رشت، جان چهار انسانی که دچار گاز گرفتگی شده بودند را نجات داد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مأمور قرائت کنتور گاز گیلان، ناجی یک خانواده شد

طهمورث بستانی مدیر روابط عمومی شرکت گاز گیلان گفت: امیر محمد زهری کنتورخوان اداره گاز شهر خشکبیجار حین قرائت کنتور به یک خانه مسکونی مراجعه کرد که پس از مدتی، پسر جوانی با حالت گیج و نامتعادل درب منزل را باز کرد و بلافاصله بی هوش به زمین افتاد.
وی ادامه داد: کنتورخوان شرکت گاز با مشاهده این وضعیت بلافاصله وارد حیاط خانه شد و در کنار راه پله پدر خانواده را بیهوش یافت که بلافاصله همسایه ها را مطلع ساخته و با برقراری تماس با اورژانس، موجب نجات جان خانواده ای چهار نفره شد.
بستانی علت این حادثه را استفاده از لوله بخاری غیراستاندارد و جدا شدن دودکش بخاری و انتشار گاز دی اکسید کربن( co2) عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه با مسئولیت پذیری و عکس العمل سریع این مأمور، حادثه تلفات جانی به همراه نداشته است.
شرکت گاز گیلان افزون بر یک میلیون و 44 هزار مشترک را تحت پوشش دارد که عمده انها مشترکان بخش خانگی هستند.
خشکبیجار از بخش های شهرستان رشت است و افزون بر 27 هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، منوکسید کربن گازی است که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می شود و چون گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیرمحرک است؛ مسمومیت با آن به سادگی رخ می دهد.
میل ترکیبی منوکسید کربن با هموگلوبین بسیار بیشتر از اکسی‍ژن بوده و در خون با هموگلوبین ترکیب پایداری تشکیل می دهد و به تدریج با بالا رفتن میزان منوکسیدکربن در خون، میزان هموگلوبین آزاد و در دسترس برای انتقال اکسیژن کاهش می یابد؛ در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های بدن از جمله مغز را کاهش می دهد و سبب بروز مسمومیت شده و سیستم عصبی دچار اختلال می شود و قدرت هرگونه اقدامی از فرد مسموم سلب می شود.
هموگلوبین که بخشی از سلول‌های قرمز خون و حامل اکسیژن به بافت های بدن است با منوکسید کربن (CO) بسیار سریع تر از اکسیژن ممزوج شده و بنابراین هیچ مکانی برای حمل اکسیژن توسط هموگلوبین باقی نمی‌ماند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار