رئیس محیط زیست استان تهران: دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند

تهران (پانا) - رئیس اداره محیط‌ زیست استان تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان سفیر محیط‌ زیست در خانواده‌ها هستند، گفت اگر نسل‌های آینده را نسلی مسئولیت‌پذیر درخصوص محیط زیست پرورش ندهیم، ممکن است از بسیاری از کیفیت‌های محیط زیست کاسته شود.

کد مطلب: ۸۸۷۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس محیط زیست استان تهران: دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند

کیومرث کلانتری با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده جامعه ما حق دارند که از هوا و محیط زیست سالمی برخوردار باشند، گفت: نیازمند فرهنگسازی و توسعه فرهنگ زیست‌محیطی نسل آینده هستیم، به دلیل بی‌توجهی به آموزش‌های محیط زیستی به خصوص درکودکان و خردسالان، امروز شاهد نبود تعادل در محیط زیست و وجود بسیاری از مسائل و مشکلات زیستمحیطی هستیم.

کلانتری با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و برای حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه هستیم، گفت: اگر بخواهیم مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست داشته باشیم باید افراد جامعه آموزش کافی ببینند.

رئیس محیط زیست استان تهران افزود: ارتباط محیط زیست با بخش‌های رسمی آموزشی کشور در حد مراسم نمادین نیست و دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست هم کتاب انسان و محیط زیست را تهیه و چاپ کرده و هم در کتب درسی دانش‌آموزان مطالب آموزشی کافی درباره محیط زیست درج شده است.

صبح امروز و همزمان با ۲۹ دی ماه گرامیداشت روز هوای پاک، جشنواره دانش آموزی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس مرکز هوا و اقلیم و مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس آموزشوپرورش منطقه ۶ و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش تهران در مدرسه ابتدایی دخترانه مصلی نژاد منطقه ٦ برگزار شد.

نواختن زنگ هوای پاک از سوی دانش‌آموزان، نمایشگاه دست آوردهای محیط زیستی دانش‌آموزان، اجرای استندآپ محیط زیستی از سوی دانش‌آموزان و اجرای سرود و برنامه‌های محیط زیستی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار