جزئیات جدید پرورش 20 نیروی خبره دیپلماسی آموزشی در آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور جزئیات پرورش 20 نیروی خبره آموزش و پرورش برای پی‌گیری دیپلماسی آموزشی در سطح بین‌الملل را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۷۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جدید پرورش 20 نیروی خبره دیپلماسی آموزشی در آموزش‌وپرورش

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا طرح جدید پرورش بیست نیروی خبره در حوزه دیپلماسی آموزشی اشاره کرد و گفت: «ما نیروهای متخصصی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌خواهیم که مسلط به زبان و در فرآیندهای مذاکرات بین‌المللی توانمند باشند. در فراخوانی از همه استان‌ها خواستیم تا نیروهای متخصص خود را به مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش معرفی کنند.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل ادامه داد: «در نهایت حدود 80 تا 90 نفر نیرو به ما معرفی شدند که همه این افراد از نیروهای آموزش و پرورش هستند. از این تعداد 37 نفر در مرحله اول گزینش شده‌اند که 15 نفر به زبان مسلط هستند و 9 نفر هم فرآیندهای بین‌‌الملل را می‌دانند اما مقداری در زبان ضعیف هستند. این افراد را قرار است تحت آموزش قرار دهیم تا در طول 20 سال آینده به عنوان نیروهای فعال دیپلماسی آموزشی کشور تلقی شوند.»

کریمی گفت: «تعداد افرادی که برای این کار مدنظر ما است، 20 نفر است، این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند و باید در معرض تجربیات متعدد قرار گیرند، در کنفرانس‌های مختلف و کارگاه‌ها شرکت کنند تا ظرفیت لازم را پیدا کنند.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از برگزاری کارگاهی برای افراد نهایی شده در این طرح در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: «این افراد قرار نیست در خارج از کشور و در مدارس ایرانی خارج از کشور مشغول شوند، بلکه در عرصه دیپلماسی آموزشی، مسائل دوجانبه، کنفرانس‌های بین‌المللی، همایش‌های بین‌المللی و... شرکت می‌کنند.»

او همچنین از چند درخواست جدید برای راه‌اندازی مدارس اتباع در داخل کشور خبر داد و گفت: «از کشورهایی چون عراق، کویت، هند، پاکستان و مجموعا 9 کشور درخواست‌های برای راه‌اندازی مدارس اتباع در داخل کشور در دست بررسی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار