رئیس سازمان مدارس غیردولتی به پانا خبر داد

همکاری 5 نهاد کشور برای ساماندهی موسسات آموزشی کنکور تا پایان سال

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتی از شکل‌گیری یک ارتباط بین بخشی با همکاری آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد، صداوسیما و دادستانی کل کشور برای ساماندهی موسسات آموزشی کنکور تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۷۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
همکاری 5 نهاد کشور برای ساماندهی موسسات آموزشی کنکور تا پایان سال

مجتبی زینی‌وند درباره جلسه اخیر دادستانی کل کشور برای ساماندهی موسسات آموزشی کنکور به خبرنگار پانا گفت: «براساس مصوبه 483 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه تبلیغ موسسات آموزشی در صداوسیما، جراید و مطبوعات و حتی تبلیغات در سطح معابر باید با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام شود اما متاسفانه برخی از مراکز تبلیغات متعددی در مکان‌های مختلف از سطح معابر شهری تا صداوسیما و ... بدون مجوز انجام داده‌اند.»

او ادامه داد: «مراکز در تبلیغات‌شان باید رویکردهای تربیتی را حتما رعایت کنند و بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین حرکت کنند. پیش از این در دوره ابتدایی ورود کتاب‌های کمک آموزشی را به مدارس ممنوع کردیم، هم در مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی؛ اما بعضا شاهد تبلیغات کتاب‌های کمک آموزشی در دوره ابتدایی هم هستیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «وزیر آموزش و پرورش تاکید دارند که باید این‌ها ساماندهی شوند؛ در همین زمینه دادستان کل کشور مکاتبه‌ای داشتند که مردم هم اعتراضاتی دارند، به همین خاطر از معاون وزیر ارشاد، معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون صداوسیما و معاون وزیر علوم دعوت کردند و جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد. در این جلسه آموزش و پرورش دیدگاه خود را بازگو کرد. دیدگاه ما هم این است که این‌ها از ما مجوز گرفته‌اند و ما هم می‌خواهیم مبتنی بر قانون و حرکت در ریل قانون، از ما مجوز بگیرند و هر جا می‌خواهند تبلیغ کنند و ورودشان در این فعالیت‌ها، بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌هایی باشد که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: «معاون دادستان کل کشور هم در این جلسه تقاضا کردند که تا پایان سال بتوانیم این گونه مراکز و موسسات را ساماندهی کنیم با و هماهنگی مراجعی که در این باره ارتباط دارند، چه در بخش تبلیغات، نشر کتاب و ... . یک ارتباط بین بخشی برای ساماندهی این موسسات شکل بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار