استاندار البرز و مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید نمودند؛

تعلیم و تربیت از مهمترین مولفه پیشرفت ،تعالی و ارتقاء سرمایه انسانی کشور است

البرز (پانا) - عزیزالله شهبازی، استاندار البرز و سالار قاسمی،مدیر کل آموزش و پرورش استان با صدور پیامی مشترک به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش، این روز را به فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت گفتند.

کد مطلب: ۸۸۶۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت از مهمترین مولفه پیشرفت ،تعالی و ارتقاء سرمایه انسانی کشور است

در متن این پیام آمده است:

همانطور که مستحضرید، آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و موثر ترین نهاد اجتماعی و تربیتی کشور، مأموریت مهمی در امتداد رسالت پیامبران عظیم الشأن الهی ،ائمه اطهار(ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری بر عهده دارد . در چنین نهاد تاثیرگذار و زیربنایی، بهره مندی از اندیشه ها و تجارب صاحبنظران و خرد جمعی ،موجبات پویایی و بالندگی آموزش و پرورش و درنهایت توسعه پایدار جامعه خواهد شد.

پس بدون تردید تحقق ارزشها و آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی،دینی،علمی،اجتماعی و اقتصادی است. همه واقفند که تعلیم و تربیت از مهمترین مولفه های پیشرفت ،تعالی و ارتقاء سرمایه انسانی کشور می باشد، بنا براین دولتمردان و صاحبنظران بر آن شدند تا برای استفاده از کلیه ظرفیتها جهت تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش راهکار مناسب و قانونمندی را برای حضور و تعامل آحاد مردم و مسئولان در این عرصه فراهم آورند.

لذا مجلس شورای اسلامی در 26 دی 1372 با تصویب یکی از ارزشمندترین قوانین پس از انقلاب در خصوص آموزش و پرورش با عنوان «قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش» تحول شگرفی در نظام تعلیم و تربیت به وجود آورد تا با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش زمینه ی حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری و بومی سازی قوانین را در این بخش مهیا سازد و با استفاده از فکر ، امکانات و قابلیتهای هر استان و شهرستان مشکلات و مسائل را رفع نماید. بنابراین شوراهای آموزش و پرورش به عنوان عالی ترین نهاد سیاستگذاری و تصمیم گیری با همفکری و بکارگیری خرد جمعی می تواند چالشهای موجود را به فرصت تبدیل نماید و موجب اعتلای کیفی شود .

لذا ضمن عرض تبریک هفته گرامیداشت تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش ، امید است در دولت تدبیر و امید آموزش و پرورش به عنوان مجری امین و صادق فرامین رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایفای نقش نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار