باران و برف استان اردبیل را فرا می گیرد

اردبیل (پانا) - مدیر کل هواشناسی اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی از عصر چهارشنبه به مناطق مرکزی و شمالی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
باران و برف استان اردبیل را فرا می گیرد

علی دولتی مهر که در دومین جلسه اضطراری هوا راه استان سخن میگفت با اعلام این خبر گفت : طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده ۲ سامانه وزش باد و بارش باران و برف سطح استان را فرا می گیرد .
او افزود: وزش بادهای گرم تا عصر چهارشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی حاکم خواهد بود و سرعت وزش باد به طور متوسط ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات به صورت لحظه ای به ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز خواهد رسید .
مدیر کل هواشناسی استان همچنین از ورود سامانه بارشی از عصر چهارشنبه به مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: این سامانه بارشی به صورت بارش باران و برف خواهد بود که موجب کاهش ۸ درجه ای دما و یخبندان در برخی مناطق استان می شود
دولتی مهر ادامه داد: سامانه بارشی تا ظهر یکشنبه در استان حاکم خواهدبود و میزان بارش در مناطق جنوبی بین ۸ تا ۱۵ سانتی متر و در مناطق مرکزی بین ۲ تا ۱۰ سانتی متر پیش بینی می شود .
او با بیان اینکه در طول سال جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی بارش ها در استان بوده ایم گفت: امیدواریم با ورود این سامانه و بارش رحمت الهی سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم .
در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا با تمامی تجهیزات و اکیپ های آماده باش حوادث پیش بینی را به حداقل برسانند .
عبدالعلی پور تصریح کرد: در همین راستا اکیپ های نمک پاشی با تجهیزات مکانیزه ،۱۲۰ اکیپ راهداری در بیش از ۱۲ راهداری ثابت و سیار در مناطق شهری و جاده ای به ارائه خدمات خواهند پرداخت .
او از کشاورزان خواست در جهت کاهش خسارت و سرمازدگی های ناشی از بارش باران و برف تمامی توصیه های ایمنی را رعایت کنند .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین به مردم توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در مصرف گاز صرفه جویی کنند . ضمنا"وزش شدید باد باعث تعطیلی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نوبت قبل از ظهر درشهرستان گرمی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار