سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون خبر داد:

جشن تکلیف آغازی شیرین برای عبادت و بندگی است

کارون (پانا )- سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون از برگزاری جشن تکلیف و آغاز مرحله شیرین عبادت و بندگی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف آغازی شیرین برای عبادت و بندگی است

کاظم باقلائی ضمن اعلام این خبر، افزود: جشن تکلیف خاطره ی شیرین معنوی و تربیتی است و سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند. در واقع به تکلیف رسیدن، یک عید است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده اند که خداوند به آنان دستور می دهد و آنها نیز خوشحالندکه خواسته ها و دستورهای او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

اوتوضیح داد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است ، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود. در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز آموخته های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می شود براین اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل کرد.

باقلائی خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف پدران ، مادران ، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند. در دین اسلام، در صورتی انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند که دارای شرایطی تکلیف چون بلوغ ، عقل ، علم و قدرت باشد. خداوند هم در مقابل انجام تکالیف و ترک حرام هابه انسان پاداش می دهد، پاداشی بیشتر از عمل انسان که این مهم نشان از لطف و مهربانی خداوند نسبت به بندگانش دارد.

امام جمعه شهرستان کارون نیز در ادامه با تقدیر از آموزش و پرورش کارون در اهمیت به برنامه های تربیتی دانش آموزان و با بیان اینکه دین شناسی پایه اساسی زندگی درست و خداپسندانه است، اظهار کرد: جشن تکلیف در انقلاب اسلامی حادثه خجسته ای است که کودک را وارد مرحله تازه ای می کند و به ارتباطات اجتماعی وی جهت می بخشد که در این وادی مرهون زحمات معلمان و مدیران مدارس هستیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در پایان با تقدیر از عوامل اجرایی جشن با شکوه تکلیف، گفت: دانش آموزان بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است و انشالله که بتوانیم به کمک والدین دانش آموزان آینده خوبی برایشان رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار