سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون اعلام کرد:

اشتغال زایی و کارآفرینی نیاز آموزش و پرورش است

کارون (پانا)- سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون اشتغال زایی و کارآفرینی را به عنوان یکی از نیازهای اساسی نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال زایی و کارآفرینی نیاز آموزش و پرورش است

کاظم باقلائی ضمن اعلام این خبر، افزود: کارآفرینی به عنوان پدیده نوین در اقتصاد نقش موثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می کند. امروزه کارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است و میتوان آن را یک شیوه زندگی دانست.

او توضیح داد: مفتخریم که در سال تحصیلی 98-97 هنرستان پسرانه کاردانش شهید احمدی روشن و آموزشگاه پاسداران شهرستان کارون واقع در روستای موران دست به اقدامی خلاقانه زده و به احداث کارگاه و پرورش قارچ پرداخته و در این بین برای پیشی گرفتن در امر اشتغال از دانش آموزان مدرسه بهره گرفته است.

باقلائی خاطرنشان کرد: طی بازدید های انجام شده از این مدرسه، 6 مرحله آماده سازی کارگاه با وجود کمبودهای موجود در منطقه به انجام رسیده است. مراحل پرورش این محصول نیز توسط کادر مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شده تا بستر پژوهش و تحقیق در آنها جوانه بزند و گرایش به تولید دانش در نظام آموزشی روز به روز بیشتر شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در ادامه نیز به تشریح فعالیت های انجام شده پرداخت و تصریح کرد: تاکنون به علت دمای ناپایدار و کمبود وسایل تخصصی به مقدار 10 کیلو قارچ برداشت شده که این محصول دارای 4 مرحله برداشت است و انتظار داریم در ادامه قارچ بیشتری تولید شود. طی پرورش این محصول دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم هنرستان کاردانش شهید احمدی روشن و دانش آموزان دوره متوسطه اول آموزشگاه پاسداران تحت آموزش عملی قرار گرفتند.

او افزود: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان کارون بایستی اقداماتی در جهت رفع نیازها و تخصیص اعتبار در جهت احداث و ایجاد کارگاه های متنوع به منظور کارآفرینی و اشتغال زایی در منطقه انجام شود چرا که دانش آموزان علاوه بر کسب دانش در مدرسه باید مهارت لازم را برای ورود به بازار کار یاد بگیرند تا در آینده برای خود و جامعه مفید باشند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در پایان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مدیران و معلمان متخصص و استفاده از تجارب و دانش این افراد جهت انتقال به دانش آموزان یکی از راه های پرورش دانش آموز مستعد و نخبه است، اعلام کرد: اساس کار نظام تعلیم و تربیت پرورش دانش آموزانی است که بتوانند از اطلاعات و دانش خود در جهت پیشرفت استفاده کنند و این مهم جز با تحقیق، پرسشگری و پژوهش به دست نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار