رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران

برای آلودگی صوتی باید ضوابط تعیین شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه برای آلودگی صوتی باید ضوابط تعیین شود، تأکید کرد که لایه‌گذاری در طرح تفصیلی در اختیار شورای شهر نیست.

کد مطلب: ۸۸۶۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برای آلودگی صوتی باید ضوابط تعیین شود

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان ششمین جلسه بررسی برنامه سوم توسعه در یکصدو شانزدهمین جلسه شورا در توضیح پیشنهاد حذف یکی از تبصره‌های بند ۱۹ ماده ۵۷ گفت: در این تبصره، انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر، آمده است. این در حالیست که فرایند پهنه‌بندی و لایه‌گذاری در اختیار شورای شهر تهران نیست و باید کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در این زمینه تصمیم‌گیری کنند بنابراین ادبیات این تبصره باید اصلاح شود‌.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: این تبصره را می‌توان با ادبیات دیگری نوشت به عنوان مثال ضوابط صوتی برای محدوده اماکنی مانند بیمارستان‌ها لحاظ شود که از ایجاد آلودگی صوتی جلوگیری شود، اما اینکه ما در طرح تفصیلی یک لایه در این زمینه قرار دهیم، چنین اقدامی امکان‌پذر نیست.

صدر اعظم نوری: در تهران میزان آلودگی صوتی از حد استاندارد بیشتر است

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در مخالفت با حذف بند انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر گفت: آلودگی صوتی نیز مانند آلودگی هوا بسیار مهم است و عوارض زیادی دارد اما به آن توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در تهران غیر از چند منطقه محدود، میزان آلودگی صوتی از حد استاندارد بیشتر است. در این بند پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از این آلودگی، این موضوع به عنوان یک بند به طرح تفصیلی افزوده شده و در واقع شهرداری تهران مکلف به رعایت آن شود.

در نهایت حذف این بند با ١١موافق و ٧ مخالف به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار