دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با نماینده مردم شهرستانهای بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی

بیرجند (پانا)‌ - در آستانه گرامیداشت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک ْ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به همراه معاونین این اداره کل با نماینده مردم شهرستانهای بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۸۶۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با نماینده مردم شهرستانهای بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی

در این دیدارحسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی از لحاظ تنوع زیستی استانی شگفت انگیر و از نظر پتانسیلها و چشم اندازهای طبیعی یکی از استانهای زیبا و در خور توجه می باشد که تنوع گیاهی و گیاهان دارویی و همچنین تنوع گونه های جانوری آن و وجود گونه های در معرض خطر انقراض مثال زدنیست و از حیث جاذبه های گردشگری و درآمد زایی قابل اهمیت می باشد.

اکبری با اشاره به چالشهای زیست محیطی در استان از جمله برداشت بی رویه از منابع آبی ، خشکسالیهای پی در پی ، شکار غیرمجازادامه داد : اگر همه دستگاههای اجرایی و مسئولین زیربط وظایف خود در قبال محیط زیست را انجام دهند قطعا به محیط زیست کمک شایانی خواهد شد و هنوز فرصت برای بهود وضعیت در محیط زیست وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:استان خراسان جنوبی از لحاظ محیط زیست انسانی و توسعه صنعت ، هنوز در معرض توسعه صنعتی سنگین قرار نگرفته و از نظر کیفیت هوا در موقعیت مطلوبی قرار دارد وهمچنین در حوزه پسماند در بیرجند اقدامات خوبی انجام شده ولی در روستاهها و شهرهای اطراف استان وضعیت پسماند علی الخصوص پلاستیک و... وضعیت مناسبی ندارد که حتما باید چاره اندیشی شود .

اکبری از معضل گردو غبار به عنوان مهمترین چالش استان در دهه آینده نام برد و گفت:استان خراسان جنوبی پنجمین استان از لحاظ فرسایش بادی در کشور می باشد که برداشت بی رویه از آبهای زیر زمینی و از بین رفتن پوشش گیاهی و چرای بی رویه دام از عمده ترین دلایل بروز این مشکل زیست محیطی می باشدکه البته اقدامات مثبتی در راستای کاهش و کنترل این مشکل زیست محیطی شروع شده و در حال انجام می باشد که با رویکرد مثبت دستگاه های زیربط علی الخصوص معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل منابع طبیعی،به آینده این موضوع امیدوارهستیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بزرگترین مشکل استان را کمبود اعتبارات استانی عنوان کرد و گفت: کارحفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی با 100 نفر پرسنل اداری و محیط بان در حال انجام می باشد که این استان شدیدا با کمبود نیرو مواجه می باشد وپرداختی محیط بانان نسبت به سایر استانها با توجه به حجم کاری که انجام میدهند بسیار پایین است که امید واریم با حمایت های نماینده مجلس و سایر دستگاههای مرتبط این مشکل نیز مرتفع شود.

در ادامه این دیدار حجه الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم شهرستاهای بیرجند خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه آحاد جامعه است افزود: محیط زیست تنها متعلق به مانیست و ما امانت داری هستیم که باید ان را به نسلهای آینده منتقل کنیم و به همین خاطر حفاظت و حراست از محیط زیست متعلق به یک دستگاه و نهاد نیست و همه در حفاظت و حراست از آن مسئولیم .

او برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و صدور مجوز بی رویه حفر چاه در گذشته را از عمده ترین عوامل تخریب محیط زیست عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی در امر محیط زیست می تواند در بهبود وضعیت آن موثر باشد.

عبادی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت معیشت محیط بانان ادامه داد : بنده نماینده محیط بانان در استان نیز می باشم و حتما موضوع معیشت و وضعیت حقوقی این قشر زحمتکش که نگهبانان مواهب و آفریده های خداوند می باشند را از دستگاه های مربوطه پیگیری خواهم کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار