دردسرهای آیین نامه دیرهنگام و معافیت مشروط واحدهای آموزشی از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی

شیراز (پانا) - به دنبال قطعی برق پنج مدرسه در شیراز توسط اداره برق مسئولان آموزش و پرورش با اعلام اینکه طبق مصوبه دولت در سال 97 واحدهای آموزشی معاف از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی هستند از ارسال دیر موقع آیین نامه مربوط به این مصوبه خبر دادند.

لینک کوتاه کپی شد
دردسرهای آیین نامه دیرهنگام و معافیت مشروط واحدهای آموزشی از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی

رئیس اداره پشتیبانی و خدمات اداره کل آموزش و پرورش فارس، در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه مصوبه دولت در خصوص معافیت واحدهای آموزشی در زمینه حامل‌های انرژی در بودجه سال 97 در ابتدای سال ابلاغ شد، گفت: متاسفانه آیین نامه اجرایی این قانون در یک ماه گذشته و در واقع در انتهای سال ابلاغ شده که طبق این آیین نامه واحدهای آموزشی برای دریافت معافیت خود موظف به رعایت الگوی مصرف و کاهش 11 درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستند.

محمد زارع تصریح کرد: در ابتدای سال بودجه تصویب و بندهای آن ابلاغ شد اما آیین نامه‌های اجرایی آن پس از گذشت 9 ماه و در انتهای سال ابلاغ شده است و اکنون همین امر موجب شده که آموزش و پرورش بر اساس قانون بلاغیه اول سال به دنبال معافیت باشد و اداره برق نیز با توجه به آیین نامه اخیر و شرط رعایت الگوی مصرف به دنبال دریافت بدهی خود است و امیدواریم که بتوانیم با ایجاد یک تعامل این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: واحدهای آموزشی دارای بدهی برق مربوط به سال 96 نیز بر اساس بند (و) تبصره 5 برنامه بودجه سال 1397 برای آنها تهاتر انجام می‌‌شود و بدهی آنها را دولت پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه کاهش الگوی مصرف برای دریافت معافیت از پرداخت چندان مغایر با رویکردهای جدید آموزشی نیست، گفت: آموزش و پرورش موظف به هوشمندسازی مدارس شده و از طرفی هم طبق ابلاغیه‌های اخیر موظف به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و جایگزینی با بخاری‌های ایمن که عمدتا برقی هستند شده است و تحقق این مهم قطعا افزایش مصرف برق را برای مدارس به همراه دارد.

وی افزود: به نظر می رسد این آیین نامه نیازمند بازنگری است و باید مدارس نوین و هوشمند از شرایط دیگری برخوردار باشند.

روز گذشته یکشنبه 23 دی ماه برق پنج مدرسه در ناحیه 3 شیراز که شامل یک مدرسه استثنایی نیز می شد توسط اداره برق قطع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار