رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز:

مدارس خواستار اجرای مصوبه دولت و معافیت واحدهای آموزشی از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی هستند

شیراز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در خصوص قطعی برق 5 مدرسه در ناحیه 3 شیراز از وصل مجدد برق این مدارس و گرفتن مهلت 4 روزه برای تعیین تکلیف بدهی آنان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس خواستار اجرای مصوبه دولت و معافیت واحدهای آموزشی از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی هستند

محمد کماندار رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در گفت و گو با پانا ادامه داد: روز گذشته پس از دریافت خبر قطعی برق پنج مدرسه بلافاصله با رئیس محترم اداره برق شیراز تماس گرفته شد و ایشان هم فورا دستور وصل برق مدارس را با دادن یک فرصت 4 روزه صادر کردند.

وی افزود: طبق مصوبه دولت در سال 97 واحدهای آموزشی معاف از پرداخت قبوض حامل‌های انرژی هستند و اگر امروز این قانون دارای آیین نامه شده و این معافیت مشروط است مطلب جدیدی است که در 9 ماهه گذشته نبوده است.

وی تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این قانون در یک ماهه گذشته ابلاغ شده و طبق این آیین نامه واحدهای آموزشی برای دریافت معافیت باید کاهش 11 درصدی الگوی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشند.

وی در خصوص میزان بدهی مدارسی که برق آنها قطع شده بود گفت: به طور میانگین هر کدام از این مدارس دارای 600 هزار تومان بدهی هستند که مربوط به چند ماهه گذشته است و مدرسه استثنایی و معلولان گلها نیز که برق آنها قطع شده در دوشیفت ویژه معلولان فعالیت دارد و مجموع بدهی آن برای هر دو شیفت 650 هزار تومان است.

کماندار ادامه داد: مدارس به دلیل ارسال دیر موقع این آیین نامه خواستار رعایت قانون ابلاغی در ابتدای سال هستند و ماهم در پیگیری‎ها و نامه‌هایی که به فرمانداری ارسال کرده‌ایم خواستار رعایت قانون برای مدارس و معافیت آنان شده‌‌ایم و رعایت بندهای آیین نامه را برای ماه‌های بعد در نظر خواهیم گرفت.

روز گذشته یکشنبه 23 دی ماه برق پنج مدرسه در ناحیه 3 شیراز که شامل یک مدرسه استثنایی نیز می شد توسط اداره برق قطع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار