نشست قرارگاه پدافند زیستی استان ایلام

ایلام(پانا)- نشست قرارگاه پدافند زیستی استان ایلام به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان به‌منظور بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه پدافند زیستی در این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۶۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست قرارگاه پدافند زیستی استان ایلام

این نشست با محوریت بررسی راهکارهای مقابله با تهدیدات گوناگون در حوزه‌های مختلف پدافند زیستی به‌ویژه ورود پرندگان مهاجر حامل بیماری زیست‌محیطی به زیستگاه‌های استان ‌و بیماری‌های مشترک دام و انسان و قاچاق دام برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در این نشست، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم قرارگاه پدافند زیستی حفظ و ارتقاء سرمایه‌های جامعه انسانی است که باید با ارائه راهکارهای مناسب در سطح استان در این زمینه بکوشیم.

محمد نوذری، یادآور شد: برای مقابله با تهدیدات زیستی برنامه‌ریزی و وجود راهکارهای پیشگیرانه لازم است و می‌طلبد که دستگاه‌های متولی در این خصوص تمهیدات لازم به عمل‌آورند.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های استان وجود دام و دامداری‌های متعدد می‌باشد که به لحاظ بالا رفتن ارزش دام، امروز به‌عنوان قاچاق از مرز خارج می‌شود که دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی با این پدیده مقابله نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: متأسفانه حضور دلال‌ها در شهرستان باعث خروج دام زنده از استان و افزایش قیمت گوشت شده است، دلال‌ها دام زنده را به قیمت بالاتر از دامداران خریداری و به‌راحتی از استان خارج می‌کنند که باید حتماً با این افراد برخورد شود.

وهاب پیرانی، افزود: دستگاه‌های انتظامی حتماً در این مورد همکاری لازم را به‌خصوص در شهرستان‌های جنوبی استان ازجمله دهلران و مهران داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات استان ایلام نیز در این نشست، گفت: در سال جاری سه هزار و 582 پرونده در تعزیرات استان تشکیل‌شده که مربوط به تخلفات مختلف است.

نعمت‌الله بیرانوند اظهار کرد: ارزش مالی این پرونده‌ها بیش از 740 میلیارد ریال است و قطعاً در آینده برای نظارت بر بازار با همکاری دستگاه‌های اجرایی گشت تعزیرات بیشتر می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: 6 میلیارد ریال برای استقرار شعب تعزیرات در چهار شهرستان مهران، دهلران، دره شهر و سرابله اختصاص‌یافته و مقررشده زمین موردنیاز برای ساخت این شعب به راه و شهرسازی استان واگذار شود

گفتنی است، بر اساس تصمیم استاندار ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، خروج دام زنده به‌منظور کاهش قیمت گوشت از ایلام ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار