رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت دلار تا پایان سال به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد

تهران (پانا) - عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه می‌گوید بانک مرکزی با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان برساند.

کد مطلب: ۸۸۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت دلار تا پایان سال به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: بازار ارز کشور در وضع کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده است تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال ۹۷ منابع ناشی از فروش نفت تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، افزود: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه‌های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با یک وضع خاصی روبه رو است، از این رو دغدغه‌ای در این بخش وجود ندارد.

در ماه‌های اخیر با اقدام‌های بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.

وی در ادامه گفت:‌ در ماه‌های اخیر با اقدام‌های بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ذخایر طلا که تا حدودی کاهش پیدا کرده بود به ذخایر قابل قبول تبدیل شده است، تاکید کرد: نگران وضع بازار ارز نیستیم و پیش‌بینی این بوده است که روند کاهشی ارز ادامه می‌یابد.

نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد

وی با اشاره به اینکه نوسان‌های بازار ارز در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد، افزود: در طول روزهای اخیر بیشتر التهاب‌های بازار ارز ناشی ازعوامل خارجی است و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود وضع، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به وضعی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان سوق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار