رئیس سازمان حمایت:‌ ۱۵ هزار میلیاردتومان به دو خودروساز کشور پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان می‌گوید ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به دو خودروساز پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان حمایت:‌  ۱۵ هزار میلیاردتومان  به دو خودروساز کشور پرداخت می‌شود

به گزارش صدا و سیما، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برای بهبود وضع تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.

تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند و شرکت‌های عرضه‌کننده باید قیمت نهایی مصرفکنندگان را اعلام کنند.
تابش افزود: تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.
تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا 300 هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار