نقاشی بی نام منیر فرمانفرماییان در حراج تهران ۴ میلیارد فروش رفت

تهران (پانا) - دهمین دوره حراج تهران با شگفتی اثری از منیر فرمانفرماییان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نقاشی بی نام منیر فرمانفرماییان در حراج تهران ۴ میلیارد فروش رفت

این اثر منیر فرمانفرماییان در دهمین دوره حراج تهران که روز جمعه 21 دی ماه 97 برگزار شد به قیمت ۴ میلیارد تومان چکش خورد که بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد که به نظر می‌رسد این اثر رکوردار حراج تهران باقی بماند..
منیر شاهرودی فرمانفرمائیان نقاش و جمع‌ آوری‌ کنندهٔ هنر مردمی است..
او بدون شک هندسه‌گراترین هنرمند عصر حاضر ایران است که مجموعه آثارش در بیش از نیم قرن، پیوسته میان اشکال منظم و ریتمیک هنرهای سنتی و رویکردهای انتزاعی مدرنیستی سیر کرده‌است.
هنر او در نگاه اول بر دو اصل نقوش تزئینی و آینه استوار است و واضح است که او این اصول را از هنرهای سنتی و صنایع مستظرفه ایرانی برگرفته و به هنر آینه‌کاری وام‌دار است. ولی در نگاهی عمیق‌تر می‌توان به این موضوع پی برد که جوهر درونی هنراو هندسه است نه تزئینات و آینه. او هنگامی که به عنوان هنرمند از آثارش صحبت می‌کند بیش از هرچیز به پیچیدگی‌های هندسی در کارش اشاره می‌کند.

در آخرین حراج تهران در رتبه بعدی اثری از حسین زنده‌رودی با نام پی+روز+جی قرار گرفت که به مبلغ 3 میلیارد و 550 میلیون تومان فروخته شد. پس از آن اثر دیگری از منیر فرمانفرماییان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد و مجسمه پرنده‌ها اثری از بهمن محصص ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فروش رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار