تشریح فعالیت های یکساله معاونت طرح هجرت در شیروان

شیروان(پانا)- معاونت تبلیغ طرح هجرت شیروان فعالیت های یک ساله روحانیون طرح هجرت این شهرستان را تشریح نمود.

کد مطلب: ۸۸۵۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت های یکساله معاونت طرح هجرت در شیروان

حجت الاسلام حسینعلی قنبرزاده سیاهدشت با بیان تقدیر و تشکر از زحمات روحانیون طرح هجرت شهرستان شیروان گفت: از برنامه های مهم روحانیون طرح هجرت بحث رفع فقر فرهنگی و توجه به خانواده های نیازمند در روستاهای محروم می باشد که الحمدالله قدم های خوبی هم در این زمینه برداشته شده است و در طی یک سال گذشته بسته های حمایتی از جمله چای، میوه، شیرینی، مرغ، لوازم تحریر و سایر کمک های دیگر در ایام شب یلدا، عید نوروز، ایام تحصیلی دانش اموزان و مناسبت های ملی مذهبی توسط مبلغین هجرت جمع آوری و به طور پنهانی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی دیگر برنامه های اجرایی توسط روحانیون طرح هجرت را انجام فعالیت های عمرانی در روستاهای محروم شامل ساخت اتاق فرهنگی با زیر بنای ۵۰ متر مربع، تاسیس کتابخانه و تهیه سایر تجهیزات، سنگ کاری حیاط مسجد، ساخت سرویس بهداشتی، ایجاد فضای سبز و درختکاری، ایجاد فضای ورزشی ازجمله تهیه میز پینگ پنگ و فوتبال دستی برای جذب نوجوانان و جوانان و خرید لب تاپ و دیتا پروژکتور و ... برشمرد.

معاونت تبلیغ طرح هجرت شیروان برنامه فرهنگی متنوع از جمله برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری آیین های اعتکاف با حضور نوجوانان، برپایی جشن های بزرگ، مسابقات، برگزاری کلاس های احکام عملی و تربیتی، قرائت قران، تفسیر روایات، قران و سبک زندگی برای فرزندان و بانوان توسط روحانیون طرح هجرت بیان نمود.

وی همچنین از افزایش روز به روز دوره های قران خانگی خبر داد و گفت: جهت ارتقاء سطح علمی شرکت کنندگان در کارگاه ها، کتاب های تفسیر نمونه، احکام اموات، کتاب ۲۵۰ ساله، طرح تربیتی و خوش نویسی تحویل روحانیون داده شده است.

قنبرزاده افزود: امروز یکی از ایده ما در اجرای طرح هجرت شهرستان شیروان انجام فعالیت ها به صورت تشکیلاتی می باشد که با تعامل با قاریان قرآن، کرسی های تلاوت قرآن در روستاها برگزار و همچنین با تعامل با حوزه علمیه و نیروی مقاوت بسیج سپاه ناحیه شیروان نیز برگزاری دعای پرفیض ندبه و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی همراه با اهدای جوایز می باشد.

معاونت تبلیغ طرح هجرت شیروان تعداد مبلغین و مبلغات هجرت شهرستان شیروان را تا کنون ۳۵ نفر اعلام نمود و گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ شش نفر از روحانیون طرح هجرت در روستاهای سنجد، الله اباد، حصار دوین، رضااباد شرقی، حسین آباد و دبیرستان شهید بهشتی دوره اول معارفه گردیدند.

وی از برگزاری جلسات ماهانه روحانیون طرح هجرت را با حوزه علمیه، فرمانداری، ادارات سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شیروان، کارخانه قند، شهرداری، کشتارگاه دام و ... خبر داد و اظهار داشت: به پاس زحمات روحانیون طرح هجرت اردوی زیارتی، سیاحتی ویژه آنان به همراه خانواده به مقصد مشهد مقدس توسط معاونت طرح هجرت این شهرستان برگزار گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار