آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ابرکوه برگزارشد

یزد (پانا) - آیین تکریم مدیر پیشین و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش ابرکوه برگزار شد. امام جمعه شهرستان ابرکوه در این مراسم گفت : آموزش سرآمد رشد علمی و پیشرفت همه ی محورهای فضیلت یک جامعه است .

کد مطلب: ۸۸۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ابرکوه برگزارشد

" حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی " امام‌ جمعه ابرکوه در این مراسم با اشاره به سخنان امام راحل که می فرمایند شغل معلمی شغل انبیاء است اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش مجموعه ای مبارک و ارزشی و دارای رسالتی خطیر، حساس و پر بازده هستند که در راستای رسالت انبیاء فعالیت می کنند.

وی افزود: در قران کریم مهم ترین ماموریت پیامبر اسلام به عنوان شاخص انبیاء در مرحله نخست تلاوت آیات الهی یعنی تبیین آیات حق که خود مسئولیت اجتماعی و فرهنگی است می باشد و تزکیه و پرورش مردم جامعه و پالایش از آلایش های اخلاقی و عملی و دفع مفاسد و زشتی ها که می تواند عامل سقوط و تباهی باشد را دومین ماموریت پیامبر اسلام عنوان کرد.

حجه الاسلام حسینی تعلیم را رسالتی اساسی و بنیادی برای انبیاء مخصوصا خاتم انبیاء دانست و گفت: این رسالت بستری دارد برای همه مسئولیت پذیران و فرهنگیان و کسانی که دغدغه رشد و پیشرفت و تعالی برای جامعه دارند.

امام جمعه ابرکوه در ادامه رصد رسالت اولیای الهی و بیان آن در قالب دو واژه پرمعنای آموزش و پرورش را مطرح کرد و افزود: آموزش سرآمد رشد علمی و پیشرفت همه ی محور های فضیلت جامعه و رمز اعتلای جامعه بشری مخصوصا جامعه اسلامی است و پرورش نیز تطهیر و تزکیه جامعه از ناپاکی های اخلاقی و عملی است.

وی تاکید کرد: مصالح آموزش و پرورش بسیار مهم است و برآن حساسیت زیادی داریم و این حساسیت برخواسته از تعهد و دلسوزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه خدمت به مردم را یک فرصت دانست و افزود: مسیر تعلیم و تربیت یک مسیر ولایی است که حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: ( هرکس یک حرفه به من بیاموزد مرابنده خودش قرار داده است ).

" مرات امین الرعایا " مسئولیت را نوعی امانت عنوان کرد که به انسان واگذار شده و افزود: بالاترین و سخت ترین کارها تعلیم و تربیت است و سخت تر از آن مدیریت تعلیم و تربیت است.

وی ضمن تشکر از همه پیشکسوتان و مدیران پیشین آموزش و پرورش این شهرستان از زحمات 5 ساله " مسلم روحی پناه " قدردانی نمود و انتصاب " محمد علی کریمی " به عنوان مدیر آموزش و پرورش ابرکوه را تبریک گفت و افزود: امیدوارم با استفاده از توانمندی های همه دستگاههای شهرستان و پتانسیل عظیم فرهنگیان، امام جمعه و فرماندار بتوانید به مردم خدمت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار