همکاری آموزش و پرورش با آب و فاضلاب در صرفه جویی آب ضروری است

ارومیه(پانا)-مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه با اشاره به اینکه جشنواره نخستین واژه آب با هدف آشنایی دانش آموزان با روش های مصرف بهینه این مایه حیاتی در این شهر برگزار می شود، گفت: همکاری آموزش و پرورش با آب و فاضلاب در صرفه جویی همه منابع به ویژه آب ضروری است.

کد مطلب: ۸۸۵۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
همکاری آموزش و پرورش با آب و فاضلاب در صرفه جویی آب ضروری است

جمشید سیدپور در جشنواره نخستین واژه آب در ارومیه افزود: آموزش و پرورش در کنار سازمان آب می تواند در یاددهی ارزش آب و مصرف بهینه آن به دانش آموزان نقش موثری ایفا کند زیرا امروزه آب و مشکل کمبود آن دغدغه اساسی است.


وی اظهار داشت: دانش آموزان باید با طلاع رسانی و تبلیغات و آموزش های گسترده با اصول مصرف صحیح و اصولی آب آشنا شوند تا بتوانند آن را برای آیندگان حفظ کنند.


وی اضافه کرد: دانش آموزان باید توجه داشته باشند که حفظ منابع آبی محدود که در اختیار ماست ضروری است و حیات تمامی موجودات روی زمین به آب بستگی دارد و بدون آب هیچ موجودی زنده نمی ماند.


مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه ادامه داد: با روند فعلی مصرف آب، در آینده با بحران بی آبی مواجه خواهیم شد و باید از ظرفیت دانش آموزان برای بهبود این روند استفاده کرد.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مصرف صحیح آب از دوران کودکی باید در وجود فرزندان نهادینه شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش همیشه در حوزه فرهنگسازی پیشرو بوده و آماده هرگونه همکاری در خصوص فرهنگسازی مدیریت مصرف آب در طول سال تحصیلی می باشد.


قدرت الله قاسمی گفت: با فرهنگ سازی به موقع می توان کودکان را از همان دوران طفولیت با مدیریت مصرف آب آشنا کرد.


وی ادامه داد: کودکان پل ارتباطی بین شرکت آب و فاضلاب شهری و خانواده‌هایشان هستند که اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی می تواند در کاهش هدررفت آب در استان موثر باشد.


جشنواره نخستین واژه آب با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، جلوگیری از هدر رفت این مایه حیاتی و روش های درست استفاده، در بین دانش آموزان دوره ابتدایی آذربایجان غربی اجرا می شود.


در حاشیه این جشنواره برگزیدگان مسابقه آب مساوی زندگی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.


علی مرادی، فاطمه یاورزاده، شهرزاد قاسمی ،ستایش علیزاده، هانا بافنده، زینب زرین، فاطمه حسنی فیروزبخت و یاسین رحیمی نفرات برگزیده و شایسته تقدیر این مسابقه معرفی شدند.


مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در حاشیه جشنواره در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: مسابقه آب مساوی زندگی بر اساس ابلاغیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که از طرح های مهم آموزش همگانی در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین قشر کودک و نوجوان است در نیمسال تحصیلی سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد.


داریوش رضایی افزود: به دنبال برگزاری جشنواره سراسری آب مساوی زندگی و تهیه و توزیع فراخوان این مسابقه در مدارس و مراکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، 500 اثر به دبیر خانه جشنواره در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ارسال شد و پس ازداوری ، 11 اثر برگزیده به بخش کشوری این جشنواره راه پیدا کرد.


در این جشنواره سراسری دانش آموزان تعدادی از مقاطع ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه ارومیه حضور داشتند.


در ادامه این جشنواره، گروه های هنری و نمایشی با برگزاری برنامه های متنوع، اهمیت مدیریت مصرف آب را به زبان کودکانه برای دانش آموزان تشریح و تبیین کردند.


نمایش عروسکی، اهدای نشان همیار آب برای دانش آموزان، اجرای سرود شرشر آب و حرکتهای نمایشی عروسکها و مسابقه حضوری دانش آموزان از برنامه های این جشنواره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار