دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستگاهای دولتی: برای زدودن بی‌سوادی در استان همه امکانات را بکار بگیرید

پانا ( یاسوج) ـ استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستگاهای دولتی دستور داد برای زدودن بی‌سوادی به ویژه در شهرستان کهگیلویه که کمترین میزان سواد را دارد همه امکانات را بکار بگیرند .

کد مطلب: ۸۸۴۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دستور ویژه استاندار کهگیلویه  و بویراحمد به دستگاهای دولتی: برای زدودن بی‌سوادی در استان همه امکانات را بکار بگیرید

علی محمد احمدی در نشست فوق العاده شورای پشتیبانی سوادآموزی استان،گفت:اعطاء تسهیلات تشویقی اعم از کارآفرینی با محوریت اشتغال و تولید مهم ترین مسیر برای ارتقای فعالیت های مهارت آموزی در کنار آموزش سواد پایه است که باید از سوی ادارات نهادها و دستگاههای اجرایی انجام شود.

احمدی با اشاره به همکاری در اجرای طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: انتظار است که دستگاه ها در حوزه امکانات پایه برای بهبود ظرفیت سخت افزاری،ارائه تسهیلات تشویقی عملکرد خروجی محور و اصولی را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در همین راستا کمک های پایه در جهت تقویت فضای کلاس ها و بهبود تحهیزات عملیاتی خواهد شد.

احمدی بیان کرد: با محوریت نهضت سوادآموزی استان نرخ بی سوادی در استان را که عمدتا در مناطق عشایری و روستایی هستند کاهش دهیم و هدفگذاری برنامه محور در این بخش داشته باشیم.

او گفت: بهزیستی در مناطق عشایری یا روستایی مهد کودکی دایر کند تا خانم ها دغدغه نگهداری کودکان را نداشته باشند و امر یادگیری سواد برای آنان تسهیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:دستگاه اجرایی ونهادها برای آموزش 40نوع مهارت در16مرکز یادگیری محلی استان مشارکت دارند.

او با بیان اینکه افزایش سالانه یک درصد نرخ باسوادی در جامعه هدف اجرایی خواهد شد،گفت: طی ۴ سال هدفگذاری رساندن میانگین نرخ باسوادی شهرستان کهگیلویه به نرخ استانی عملیاتی می شود.

هادی زارع پور افزود: با همکاری و تعامل دستگاه های مختلف استان نیز ارتقای سطح تجهیزات، بکارگیری ظرفیت ها و ارائه تسهیلات تشویقی در راستای اجرای طرح عملیاتی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار