سید مجتبی هاشمی: تربیت مذهبی با رویکرد قرآنیِ دانش‌آموزان نیازمند همکاری مستمر حوزه های علمیه با آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - نشست کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش مناطق ری یک و دو، کهریزک و فشافویه در دفتر امام جمعه شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: تربیت مذهبی با رویکرد قرآنیِ دانش‌آموزان نیازمند همکاری مستمر حوزه های علمیه با آموزش و پرورش است

در این نشست که با حضور حجت الاسلام درودی معاون امور استانهای کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام یاسینی، رییس کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد؛ سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن تشکر از حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری که میزبان این جلسه بودند، گفت: تربیت مذهبی با رویکرد قرآنی دانش‌آموزان نیازمند همکاری مستمر حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش است.

هاشمی با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاری این دو حوزه در بهترین شرایط خود قرار دارد و باید اینگونه نشست‌ها را با برنامه‌ریزی دقیق در زمانبندی‌های مناسب برگزار کنیم، اظهار کرد: در طی دوران دوازده ساله ای که دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش هستند فرصت بسیار مقتنمی است تا بتوانیم در راستای تحقق سند تحول بنیادین که در آن 55 برنامه با همکاری حوزه‌های علمیه تعریف شده است را اجرا کنیم.

در ادامه حجت الاسلام درودی با اشاره به ضرورت تشکیل این کمیته، پشتوانه آن را سند تحول بنیادن عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزان با طراز بالای تربیت اسلامی داشته باشیم، نیازمند مشارکت و همکاری‌های مستمر و گسترده در این دو حوزه هستیم و باید تربیت را از فردگرایی به تعامل‌های اجتماعی بسط دهیم.

در این جلسه مسولان حوزه‌های علمیه مناطق با بیان دغدغه‌ها و نظرات خود، پیشنهادهایی نیز در جهت توسعه و تقویت تفاهم‌نامه فی‌ما‌بین این دو حوزه تربیتی بیان کردند.

کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از 4 سال قبل با هدف یکسان‌سازی فعالیتهای این دو حوزه تشکیل شده است و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران از پیشگامان توسعه وگسترش این همکاری ها به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار