سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی : طرح هم نت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی اجرایی می شود

بیرجند(پانا) ـ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح هم نت محصولات استراتژیک استان در حال انجام است، گفت: حدود ۹ میلیارد طرح در اولویت های اول استان وجود دارد.

کد مطلب: ۸۸۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی : طرح هم نت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی اجرایی می شود

سید سعید رضا احمدی زاده سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرانه نخبگان استان خراسان جنوبی بسیار بالا است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نخبه و ۳۸ المپیادی و کنکوری در سطح استان فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه جامعه نخبگان بیکار استان تنها در حد دو یا سه نفر است، افزود: در شورای آموزش و پژوهش ۷ عنوان طرح اولویت دار مطرح شده است که ۵۰ درصد سرمایه گذاری آن را بخش خصوصی انجام می دهد.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۹ میلیارد طرح در اولویت های اول استان وجود دارد، گفت: طرح هم نت محصولات استراتژیک استان در حال انجام است که به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد.

اوبا بیان اینکه هدف از ارائه این طرح ایجاد و افزایش شش تا ده شرکت و طرح فناورانه است، عنوان کرد: نمایندگی برخی از شتاب دهنده ها به استان نمی آیند تا بتوانیم زیست بوم کسب و کار را شکل دهیم.

احمدی زاده ادامه داد: اگر شتاب گرها تقویت شوند می توانند زیست بوم ها را به وجود آورند.

محمدعلی ناصری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: پارک علم و فناوری اداری نیست بلکه تنها جایی است که از ایده هاحمایت می کند.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد قوانین حمایتی بر استقرار مبتنی است که متاسفانه در این حوزه در سطح استان مشکل داریم، افزود: بیش از ۱۸۰ شرکت فعال در استان وجود دارد که حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: کمک هایی که به شرکت های دانش بنیان شده است باید خارج از بروکسی های اداری دریافت شود تا بتوانیم مشکلات اصلی شرکت ها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه بیرجند ، اظهار کرد: در گذشته ثروت منطقه خراسان نیروی انسانی و معلمین معرفی می شده اند. احمد خامسان با بیان اینکه امروزه ثروت زیادی از لحاظ نیروی انسانی در استان وجود دارد اما نیاز به توجه ویژه دارند، افزود: آموزش عالی و نیروی انسانی اگر تقویت شود به توسعه خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ شرکت در صف خدمات رسانی هستند، گفت: شرایط ویژه منطقه نیاز به توجه ویژه مسئولین مرکزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار