معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: دانشگاهها نباید وابسته به اعتبارات دولتی باشند

بیرجند(پانا) ـ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه محصول تجاری قابل رقابت در بازارهای جهانی با اعتبارات دولتی به وجود نمی‌آید، اضافه کرد: اقتصاد دانش‌بنیان با تکیه بر پتانسیل‌های فوق‌العاده استان که مهم‌ترین آن نیروی انسانی سختی کشیده , ایجاد می‌شود

کد مطلب: ۸۸۴۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: دانشگاهها نباید وابسته به اعتبارات دولتی باشند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه محصول تجاری قابل رقابت در بازارهای جهانی با اعتبارات دولتی به وجود نمی‌آید، اضافه کرد: اقتصاد دانش‌بنیان با تکیه بر پتانسیل‌های فوق‌العاده استان که مهم‌ترین آن نیروی انسانی سختی کشیده بوده ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به استان خراسان جنوبی در دهمین جلسه شورای اداری نیز حضور یافت.

ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نباید وابسته به اعتبارات دولتی بوده و بیش از 10 تا 15 درصد متکی به این اعتبارات باشند، تصریح کرد: به خاطر مجوزهای بسیار برای کارآفرینی مشکل‌ساز شده‌ایم و باید این محیط درست شود تا دانشگاه‌های استان بتوانند مشکلات استان را حل نمایند.

او یادآور شد: همه دانشگاه‌ها و هیأت‌های علمی وظیفه حل مشکلات استان را با تکیه بر دانش و نه اعتبارات دولتی دارند.


اوگفت : اقتصاد دانش‌بنیان حاصل تلاش انسان‌هایی است که از سختی‌ها نمی‌ترسید و برای رسیدن به موفقیت تلاش وافر دارند.


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد : این افراد باید آموزش بدهیم تا بتوانند از دانش خوداستفاده کاربردی داشته باشند .

ستاری اذعان کرد : بسیاری از نخبگان، انسان‌هایی بوده‌اند که سختی‌های زیادی دیده‌اند،افرادی که در دوره‌های گذشته پرورش یافته‌اند در حال حاضر پرورش نمی‌یابند. و در حوزه آموزش هیچ‌گاه در طول تاریخ کشور هزینه‌ای که در حال حاضر برای این امر اختصاص یافته وجود نداشته است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید براینکه هیچ کشور و اقتصادی بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده است.گفت : تا انسان‌ها رنج نکشیده باشند به جایی نمی‌رسند و این طبیعت اقتصاد است،

وی ادامه داد: در استان باید کارآفرینی یک ارزش باشد و فرزندان ما درس نخوانند که استخدام شوند بلکه محیط خود را متحول کرده و کارآفرین شوند.

ستاری تصریح کرد: تا ماشین‌سازی و طراحی نداشته باشیم صاحب صنعت نیستیم و محیط سبب دانش‌بنیان شدن اقتصاد می‌شود.

او با اشاره به مشکل پارک علم و فناوری برای در اختیار قرار دادن مکان به مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گفت: پارک علم و فناوری با توجه به وجود ساختمان‌های زیاد و بدون کاربرد در استان نباید مشکل مکان داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم این است که در استان تصمیم بگیریم از جوانان حمایت و موجب ماندگاری آن‌ها شویم، افزود: آنچه سبب ماندگاری و آمدن دوباره نخبگان به مملکت می‌شود این بوده که محیطی برای آن‌ها فراهمکند که احساس کنند می‌توانند در جامعه تغییر ایجاد نمایند.

ستاری اظهار کرد : تربیت انسان‌های باانگیزه و با اعتمادبه‌نفس بالا هدف ما است،
وی به ظرفیت استان در زمینه تولید زعفران اشاره کرد و افزود : پتانسیل‌های زیادی در استان خراسان‌جنوبی از جمله محصول زعفران وجود دارد که می‌تواند درآمد زیادی را عاید استان نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار