انتخاب تروند زعفران قاین به عنوان واحد نمونه صنایع تبدیلی وتکمیلی در سطح ملی

قاین(پانا) ـ در مراسمی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و در سی وسومین مراسم انتخاب ومعرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی ، شرکت تروند زعفران به عنوان واحد نمونه صنایع تبدیلی وتکمیلی در سطح ملی معرفی شد.

کد مطلب: ۸۸۴۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب تروند زعفران قاین به عنوان واحد نمونه صنایع تبدیلی وتکمیلی در سطح ملی

در این مراسم محمود حجتی وزیرجهاد کشاورزی لوح وتندیس مدیرنمونه واحد صنایع تبدیلی وتکمیلی را به مهندس محسن احتشام مدیرعامل شرکت تروند زعفران اعطا کرد.

محمد حجتی وزیر جهاد کشاورزی دراین لوح تقدیر آورده است ،بی تردید دستیابی به امنیت غذایی کشور،مرهون همت وکوشش تلاشگران عرصه های گوناگون تولید کشاورزی است وثمره این تلاش ها نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه پایدار ایران اسلامی است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در این مراسم گفت:نمونه های ملی بخش کشاورزی که از طریق بکارگیری دانش و تکنولوژی های روز توانسته اند ضمن افزایش عملکرد و بهره وری آب در سازگاری با محیط زیست،محصولاتی سالم تولید کنند،پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی کشور هستند.

حجتی تصریح کرد:اگر متوسط تولیدات کشاورزی به یک سوم میزان رکورد نمونه های ملی بخش کشاورزی افزایش یابد،تولیدات کشاورزی اقتصادی و پایدار خواهد شد و نیاز کشور به برخی محصولات که هم اکنون از خارج وارد می شود از تولید داخل تامین می شود.

او با اشاره به این که نمونه های ملی کشاورزی درس (ما می توانیم) را به دیگران می آموزند،اظهار داشت:امسال در ارزیابی نمونه ها علاوه بر شاخص افزایش عملکرد، رعایت مسائل زیست محیطی،سلامت غذا و بهره وری آب مورد توجه قرار گرفته است.

محسن احتشام مدیرعامل شرکت تورند زعفران نیز درحاشیه این همایش با اشاره به استاندارد بودن تولید محصولات کشاورزی در ایران بر لزوم برندسازی و تولید کالاهای کشاورزی بر اساس نیاز بازار تاکید کرد.

احتشام گفت: کلید توسعه تغییر رفتار است و با تغییر رفتار در تولید و داشتن تولیدات با کیفیت، باید جمعیت کشور را محق بدانیم که چه محصولی را مصرف می کنند.

او شهرستان قاینات را قطب کشاورزی خراسان جنوبی برشمرد وتصریح کرد: وجود دو شرکت سهامی زراعی خضری واسلام آباد، چندین شرکت تعاونی تولید کشاورزی، منابع غنی آبهای زیرزمینی و آب و هوای نیمه بیابانی ملایم، دشت های مستعد خضری - اسلام آباد، سده، قاین، چاهک، اسفدن و شاهرخت سبب شده تا قاینات بعنوان پایتخت زعفران دنیا وبزرگترین تولید کننده زرشک "یاقوت سرخ " اشتهار جهانی یافته و۶۰ درصد شاغلان شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار