در گفت وگو با پانا

داوود محمدی، نماینده مجلس: درباره مسائل آموزشی باید صاحب‌نظران تعلیم‌وتربیت نظر دهند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که خانواده باید به مدرسه اطمینان کند و مدرسه را برای دانش‌آموزش کافی بداند.

کد مطلب: ۸۸۴۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
داوود محمدی، نماینده مجلس: درباره مسائل آموزشی باید صاحب‌نظران تعلیم‌وتربیت نظر دهند

داوود محمدی درباره فعالیت و تبلیغات گسترده موسسات کمک آموزشی به پانا گفت: «بحث ضرورت وجود کتاب‌های کمک‌درسی و کلاس‌های کنکور نیازمند بحث‌های طولانی و جدی است، به ویژه به لحاظ آموزشی؛ سال‌های سال است که کلاس‌های کنکور ایجاد شده و آموزشگاه‌ها در این حوزه فعالیت دارند و کتاب‌های کمک درسی مختلف چاپ می‌شوند.»

او ادامه داد: «اکنون صداوسیما رسما کلاس‌های مختلف کنکور و کتاب‌های کمک درسی ... را تبلیغ می‌کند؛ این مسائل بر روی ذهن خانواده‌ها اثرگذار است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: «خانواده‌ها اطلاعات لازم را در ارتباط با مسائل آموزشی ندارند. درباره مسائل آموزشی باید متخصصان تعلیم و تربیت، یعنی کسانی که صاحب‌نظر و صاحب‌اندیشه هستند و سال‌های سال کار کرده‌اند نظر بدهند. باید به لحاظ روان‌شناختی و جامعه‌شناختی تمام کار این موسسه‌ها بررسی شود.»

محمدی گفت: «آموزش و پرورش و کتاب‌های درسی باید کامل باشند به طوری که دانش‌آموز نیازی به کتاب‌های دیگر نداشته باشد. وقتی دانش‌آموز وارد مدرسه می‌شود مدرسه باید طوری شرایط را فراهم کند که آن دانش‌آموز نتیجه مناسب را بگیرد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «خانواده باید به مدرسه اطمینان کند که مدرسه کافی است و امکانات لازم در اختیارش است که در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد. اگر اشکال و کمبودی وجود دارد باید رفع شود و اتفاقا باید در اختیار وزارت آموزش و پرورش باشد.»

او افزود: «آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است بنابراین باید از همانجا هم ساماندهی و برنامه‌ریزی شود. در رابطه با نحوه نگاه و برخورد با موسسه‌های کمک‌آموزشی باید ببینیم که کارشناسان و صاحب‌نظران چه نظری دارند.»

محمدی به طرح رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: «هم به دولت و هم در کمیسیون هم‌ تذکر داده‌ایم که مبلغ اختصاص‌داده شده برای طرح رتبه‌بندی معلمان کافی نیست و فعالیت لازم را در این زمینه مجلس انجام خواهد داد. دولت به خاطر شرایط اقتصادی نگرانی‌هایی دارد اما باید به شرایط معلمان پرداخته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار