لزوم تقویت ارتباط موثر مربی پرورشی و دانش آموزان در مدارس

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی بر لزوم تقویت ارتباط موثر مربی پرورشی و دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تقویت ارتباط موثر مربی پرورشی و دانش آموزان در مدارس

علیرضا مالک اشرفی در دوره توانمند سازی مربیان، معاونین پرورشی و مشاوران قطب شهید مدرس که در کاشمر برگزار شد، گفت: پرخاشگری و خشونت از آسیب های اجتماعی است که جامعه ما از آن رنج می برد که ناکامی یکی از عوامل مهم آن است.

وی در ادامه راه کمک به پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی را ترویج شادی های مباح دانست و افزود: برنامه های مذهبی و قرآنی را نیز می توان با نشاط برگزار کرد. انسانهای شاد کمتر به سمت آسیب های اجتماعی می روند و این وظیفه همه عوامل مدرسه است.

مالک اشرفی گفت: اگر وقت ما در حوزه پرورشی و برای مربی پرورشی آزاد شود، مربی ارتباط بیشتری با دانش آموزان خواهد داشت و این از آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد. به این منظور حجم گزارش دهی مربیان و معاونین پرورشی در مدارس را کم کرده ایم. باید به سمتی برویم که با دانش آموزان مانوس تر شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما نمی توانیم صداقت را به دانش آموزان آموزش دهیم، انها باید صداقت را از ما بیاموزند. ما نمی توانیم دانش آموزان را تربیت کنیم دانش آموزان باید بتوانند از مشاهده و ارتباط با عوامل مدرسه تربیت شوند.

وی گفت: شورای دانش آموزی ظرفیت بسیار خوبی است و انگیزه راه اندازی آن همکاری با مدیر مدرسه و تربیت اجتماعی دانش آموزان است. باید فعالیت ها را از قالب مسابقات خارج کنیم و به دل کلاس ها ببریم تا دانش آموزان بیشتری را جذب کنیم.

مالک اشرفی ضمن تاکید بر تقویت تشکل های دانش آموزی در مدارس گفت: بسیج دانش آموزی، پیشتازان سازمان دانش آموزی انجمن اسلامی و کانون های دانش آموزی هلال احمر تشکل های دانش آموزی هستند که می توانند سلایق مختلف دانش اموزی را جذب کنند حضور دانش آموزان در تشکل ها نیز آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار