تقدیراز شوراهای زکات برتر خوسف

خوسف (پانا) ـ شوراهای زکات روستاهای سیوجان و معصوم آباد در بحث طرح شجره طیبه و جمع آوری زکات مستحبی مقام برتر شهرستان خوسف را کسب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۸۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیراز شوراهای زکات برتر خوسف

حجت الاسلام والمسلمین حسین فلسفی راد رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در شورای زکات شهرستان خوسف با اشاره به جایگاه زکات از دیدگاه قرآن و سخنان مقام معظم رهبری گفت: به گفته مقام معظم رهبری در امر اقامه زکات کوتاهی شده و باید این فریضه بزرگ سرلوحه برنامه ها قرار گیرد تا به لحاظ کارکرد دینی و اجتماعی جایگاه خود را در بین مردم و دستگاههای اداری پیدا کند.


"حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد " با بیان اینکه احیای نهضت ترویج زکات مهم است ، افزود: باید برای احیای نهضت زکات چشم انداز ، سیاست ها ، ماموریت ها و شاخص هایی تعیین شود که یکی از اقدامات تشکیل شورای زکات در روستاها است.


او با اعلام اینکه از ۴۸۱ روستای مشمول زکات در استان ۳۵۱ روستا زکات پرداخت می کنند ، افزود: تاکنون ۱۶۴ شورای زکات روستایی در استان تشکیل شده است.


فلسفی راد در مورد شوراهای فعال و برتر زکات شهرستان خوسف نیز گفت: روستاهای سیوجان و معصوم آباد در زمینه جمع آوری زکات و جذب افراد فعالیت های خوبی انجام داده و از شوراهای برتر می باشند که قرار است به منظور ترویج این فرهنگ از شوراهای زکات فعال مستندی تهیه شود.


او کل مبلغ جمع آوری شده زکات در ۹ ماهه امسال در سطح استان را ۲۶ میلیارد ریال اعلام کرد ویادآور شد: ۲۳ میلیارد ریال آن در سرفصل محرومان ، پرداخت جهیزیه، درمان ، تحصیل، مسکن و بقیه در بخش عمرانی هزینه شده است.


"حجت الاسلام والمسلمین حامد شاهبیکی" امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان خوسف با تاکید بر اهمیت اقامه فریضه زکات گفت: باید موارد معنوی ، دینی و برکات زکات برای کشاورزان و تولیدکنندگان درست تبیین شود تا خودشان به این فریضه الهی روی بیاورند که یکی از برنامه ها حضور و سخنرانی روحانیان و عاملان زکات در جمع کشاورزان و تولید کنندگان می باشد که جهاد کشاورزی در جلسات توجیهی و آموزشی خود با هماهنگی شورای زکات شهرستان از روحانیان و افراد خبره دعوت کنند.


محمد مهران پور مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوسف نیز در این جلسه از افزایش ۳۲ درصدی جمع آوری زکات در شهرستان خبر داد و گفت: زکات جمع آوری شده در ۱۰ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۴ هزار ریال است که یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۹۱۴ هزار ریال آن زکات مستحبی (شجره طیبه)، ۱۵۴ میلیون و ۲۵۵ هزار ریال زکات واجب و ۳۵۶ میلیون و ۱۳۵ هزار ریال فطریه و کفارات بوده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.


" مهران پور " با تقدیر از شورای زکات برتر روستاهای شهرستان افزود: در بحث طرح شجره طیبه یک تن و ۶۰۰ کیلو گرم عناب توسط شوراهای زکات روستاهای سیوجان و معصوم آباد خوسف جمع آوری و پس از بسته بندی به نام این روستاها بین محرومان بخش جلگه ماژان توزیع می شود.


او اضافه کرد: ۲۰۰ کیلوگرم انگور و انار و ۳۰ راس گوسفند نیز در بحث زکات مستحبی جمع آوری شده که بین نیازمندان توزیع شده است.


در پایان از مسئولان شورای زکات روستاهای سیوجان و معصوم آباد تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار