استاندار خراسان جنوبی : دیپلماسی فعال برای توسعه تجارت بین المللی است

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر یکروزه به کابل، با سرپرست و معاون مالی وزارت مالیه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی : دیپلماسی فعال برای توسعه تجارت بین المللی است

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، در تشریح اهمیت این دیدار گفت: این دیدار با هدف بررسی مشکلات و موانع پیش روی فعالیت بازارچه‌های مرزی استان و همچنین گسترش همکاری های متقابل تجاری برگزار شد.


معتمدیان ضمن اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های تجاری، ظرفیت های ترانزیتی و زیرساختهای موجود در مناطق مشترک مرزی؛ محدودیت اعمال شده برای صادرات ۴ قلم کالا از طریق مرز ماهیرود (میل ۷۸) را به عنوان چالش پیش رو مطرح کرد و بر لزوم وجود ثبات در قوانین و جلوگیری از بروز وقفه های از این دست که بر تجارت فیمابین تاثیر منفی دارد، تاکید کرد.


نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی، همفکری و همکاری دو طرف برای رفع موانع و مشکلات را خاطر نشان کرد و افزود: پیشنهاد می شود به منظور تقویت همکاری های دو کشور و با در نظر گرفتن دغدغه مسئولین افغانی؛ هیاتی متشکل از بخش گمرک و وزارت مالیه و سایر دستگاه های ذیربط ضمن سفر به استان خراسان جنوبی و بررسی میدانی مشکلات پیش روی گمرک و بازارچه های مرزی که طرف ایرانی برای تامین زیر ساخت های پیشرفته آن سرمایه گذاری نموده را احصاء کرده و نتایج جهت جمع بندی و تصمیم گیری مقامات دو طرف ارایه شود.


او همچنین از آمادگی استانداری خراسان جنوبی برای انتقال درب بازارچه به منطقه ویژه و تامین ضروریات پرسنل افغانی گمرک فراه مستقر در مرز خبر داد.


در این دیدار همدرد سرپرست وزارت و معاون مالی وزارت مالیه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اعلام دستور بررسی ویژه برای رفع محدودیت ۴ قلم کالای منع شده در مرز فراه، از پیشنهاد نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حضور تیم تجاری در مرز خراسان جنوبی استقبال کرد. وی تعیین برنامه سفر هیات و بازدید از استان خراسان جنوبی و تهیه گزارش جامع در خصوص بازارچه ها و گمرک و سایر موارد مطروحه جهت طرح در شورای عالی اقتصادی جمهوری اسلامی افغانستان را در دستور کار قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار