استاندار خراسان جنوبی خبر داد: رایزنی در کشور افغانستان برای تثبیت و گسترش مرزهای رسمی با این کشور

بیرجند(پانا) - استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص همکاری در راستای توسعه روابط دوجانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری به ویژه از مسیر خراسان جنوبی گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۸۳۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی خبر داد: رایزنی  در کشور افغانستان برای تثبیت و گسترش مرزهای رسمی با این کشور

محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه های تجاری، معادن غنی و ظرفیت های ترانزیتی و زیرساخت های موجود در مناطق مشترک مرزی بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها تاکید نمود.

او از آمادگی مقامات استان و فعالان بخش خصوصی برای فراهم نمودن بستر لازم برای توسعه تجارت فیمابین خبر داد و افزود: ایجاد شرکت های مشترک فرآوری و صادرات ، واردات برخی کالاهای افغانستان به ایران و یا ترانزیت با هدف صادرات به کشورهای ثالث میتواند نقش مهمی در توسعه روابط دو جانبه داشته باشد.


کامله صدیقی نیز بر خواست طرف کشور افغانستان برای توازن تجارت و توسعه آن تاکید نمود و از آمادگی طرف افغانی برای همکاری نزدیک در جهت تحقق برنامه های پیش بینی و تفاهم شده را اعلام نمود.


سید یحیی اخلاقی رییس ترانزیت و تسهیلات تجاری وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز در این دیدار به مشکلات موجود منجمله مشکلاتی نظیر حمل بار مازاد توسط خودروهای باربری، ترانزیت و درخواست اعطای تسهیلات در این بخش و پذیرش اسناد مراجع افغانی از جمله گواهی های صادره نظیر گواهی بیمه ، رانندگی و نظایر آن اشاره نمود.


در ادامه این دیدار استاندار خراسان جنوبی با دعوت از هیات منتخب از وزارت صنعت و تجارت افغانستان و دیگر مراجع برای بررسی مشکلات و یافتن راههای رفع موانع و توسعه همکاری با استان خراسان جنوبی و بازدید از ظرفیت های مرزی، بازارچه ها و منطقه ویژه اقتصادی دعوت بعمل آورد.


سرپرست وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن استقبال از این دعوت دستورات لازم در خصوص طرح های عملیاتی برای توسعه روابط که قابلیت اجرا و عینیت کمی داشته باشد تهیه و به مرحله اجرا در آورند.


گفتنی است در این دیدار سیدسعید حسینی معاون سفیر و محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران و میرسعید سعیدی رییس عمومی تجارت بین المللی وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار