معاون محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوای 8 کلانشهر تا اواسط سال آینده

تهران (پانا) - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از به‌روز رسانی سیاهه انتشار شهر تهران و هفت کلانشهر از سوی بخش‌های دانشگاهی و علمی خبر داد و گفت اعداد سیاهه انتشار اواسط سال آینده به‌روز می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوای 8 کلانشهر تا اواسط سال آینده

محمد رستگاری در گفت‌وگو با پانا درباره بازنگری سیاهه انتشار هوای تهران گفت: سازمان محیط زیست کنسرسیومی را با کمک دانشگاه‌ها تشکیل داده است و قرار است سیاهه انتشار آلودگی هوا در هشت کلانشهر را به‌روزرسانی کند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: دانشگاه تربیت مدرس مسئولیت به‌روزرسانی سیاهه آلودگی هوای تهران، را عهده‌دار است که اگر تکمیل شود در برنامه‌های کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوا زمان‌بر است، گفت: این کار حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد و فکر می‌کنم اعداد سیاهه انتشار آلودگی هوای اواسط سال آینده به روز شود.

فهرست یا سیاهه انتشار شامل مجموعه‌ای از داده‌هاست که انتشار آلایندگی تولیدی از منابع گوناگون را به تفکیک مکانی و زمانی بیان می‌کند. هدف از تهیه سیاهه انتشار، کمی‌سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی و اهمیت‌سنجی و مقایسه منابع مختلف برای آلایندگی‌های گوناگون، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدل‌های پراکنش آلودگی هوا و مدل‌های عددی فتوشیمیایی درشت یا ریز مقیاس و اجرا و اثر سنجی سناریوهای مختلف کاهش آلودگی هواست. در واقع سیاهه انتشار، مهم ترین ابزار علمی و مدیریتی شناخت و کاهش آلودگی هواست. بدون سیاهه انتشار، برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی هوا کاملاً بی‌هدف است.
آخرین باری که سیاهه انتشار شهر تهران به‌روزرسانی شده است سال ۹۲ بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار