عراقچی یک هفته پس از مذاکره با طالبان به کابل رفت

تهران (پانا) - سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، یک هفته پس از دیدار با طالبان در تهران امروز به کابل رفت تا احتمالا در دیدار با همتایان خود در افغانستان درباره جزئیات مذاکره با طالبان گفت‌و‌گو کند.

کد مطلب: ۸۸۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی یک هفته پس از مذاکره با طالبان  به کابل رفت

عباس عراقچی پیش از ظهر امروز شنبه به کابل رسید و قرار است با همتای افغان خود در وزارت امور خارجه‌، صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دیدار و گفت‌و‌گو کند‌.

عراقچی در سفر یک روزه به کابل درباره روابط دو کشور، موضوع صلح و دیگر موضوعات با مقامات بلند پایه دولت وحدت ملی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

سفر عراقچی به کابل در حالی انجام می شود که هفته گذشته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر دیدار عراقچی با نمایندگانی از طالبان در تهران را تأیید کرد.

یک روز پس از این خبر، طالبان نیز این دیدار را مورد تأیید قرار داد و هدف از این سفر را حمایت «سیاسی و اخلاقی کشورها و نیز همکاری آنها را به منظور ختم اشغال و آمدن صلح و امنیت» عنوان کرد.

تماس های بین ایران و طالبان در حالی انجام می شود که مذاکرات صلح افغانستان در جریان است و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده است که قصد دارد نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

با این وجود رسانه های غربی بر این باورند که آمریکا به دنبال قدرت دادن به طالبان در مناسبات سیاسی افغانستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار