مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

ثبت نام حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در المپیاد های علمی

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان متوسطه دوم استان در المپیاد های علمی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در المپیاد های علمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال المپیادهای علمی در 9 رشته المپیادی برگزار می شود.

پورداود افزود: این المپیاد در محورهای ادبی، ریاضی، زیست شناسی، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، شیمی، فیزیک، جغرافیا، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک طبق روال سال های گذشته برگزار می شود که در رشته جغرافیا که اختصاص به رشته انسانی دارد، برای اولین بار شاهد برگزاری این المپیاد خواهیم بود.

او گفت: امسال 1992 نفر از دانش آموزان استان در این المپیاد ثبت نام کرده اند که تعداد 975 نفر را پسران و 1017 نفر را دختران به خود احتصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بیشترین آمار شرکت کننده در رشته زیست شناسی با 565 نفر و کمترین آمار شرکت کننده در رشته نجوم و اختر فیزیک با 42 نفر است.

او تصریح کرد: 1018 نفر از مجموع شرکت کنندگان که 51 درصد دانش آموزان را شامل می شود، از مراکز سمپاد استان هستند.

پورداود یاد آور شد: آزمون های المپیاد علمی اول تا پنجم بهمن ماه سال جاری در 62 حوزه امتحانی استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آزمون المپیادهای علمی هر ساله در سه مرحله برگزار می گردد که برگزیدگان از مزایایی چون ورود بدون کنکور به دانشگاه، ارتقا در رتبه کنکور، عضویت در تیم المپیادی کشور به منظور شرکت در مسابقات جهانی و عضویت بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار