مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

تامین گرمایش 11هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان با چراغ نفتی

نخعی: بخشنامه‌های آموزش و پرورش شامل نفت چراغ، نحوه روشن کردن چراغ و استقرار چراغ در کلاس نیز است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به سهل انگاری‌های برخی از مدیران مدارس در بروز حوادث آتش سوزی اخیرمدارس این استان تاکید کرد قبل از اتفاق افتادن این حوادث بخشنامه‌های حفظ و ایمنی جان دانش‌آموزان به همه ادارات و مدارس ارسال شده است.

کد مطلب: ۸۸۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تامین گرمایش 11هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان با چراغ نفتی

علیرضا نخعی با بیان اینکه در 11 هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان از چراغ نفتی استفاده می‌‌شود، اظهار کرد: توجه نمودن به بخشنامه‌ها و تذکرات بازدید‌کنندگان، می‌تواند در جلوگیری از هرگونه حادثه‌ی ناگوار در مدارس موثر باشد.

او ادامه داد: پس از وقوع حادثه‌ تلخ آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه ناحیه 2 زاهدان تاکیدات ایمنی مدارس تشدید و دستورالعمل‌ها مجدداً به ادارات آموزش و پرورش‌ سراسر استان ارسال شد و گروه‌های مختلف نیز با مشارکت دیگر دستگاه‌ها از مدارس بازدید کردند.

نخعی با بیان اینکه 6400 مدرسه و بیش از ۱۰۰۰ مهدکودک در سراسر استان با پوششی ۹۰ درصدی، بازدید شده‌اند، افزود: متاسفانه در سه روز قبل از حادثه‌ آتش‌سوزی مدرسه روستای پلکی از توابع شهرستان زهک موارد ایمنی مربوط به وسایل گرمایشی مورد تذکر قرار داده شده است اما با سهل‌انگاری مدیر و بی‌توجهی به تذکرات بازدید‌کنندگان باز هم این حادثه برای دانش‌آموز رخ داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش داشتن حساسیت فوق‌العاده درباره ایمنی دانش‌آموزان است خاطرنشان کرد: خوشبختانه 4500 بخاری تیوست استاندارد در مدارس این استان توزیع شده و بخاری‌های دیگری نیز توزیع خواهد شد تا جایی که این اطمینان حاصل شود که تجهیزات ما تجهیزات قابل قبولی است.

او همچنین افزود: در جلسات متعدد با مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق این استان یکی از مسائل اساسی، بحث و گفت‌وگو درباره‌ رعایت حفظ و ایمنی جان دانش آموزان بوده است.

نخعی عنوان داشت: وظیفه آموزش و پرورش نظارت بر مدرسه است و مردم نیز با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان‌شان است می‌توانند در امر نظارت به ما کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شخصا پیامک‌های نظارتی مردم را می‌بیند، تصریح کرد: سامانه پیامکی 1000100049 با هدف نظارت بر مجموعه آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است و تیم نظارتی آن نیز مدام در حال پیگیری مسائل مطرح‌شده از سوی مردم هستند.

او در پایان گفت: مردم هر موضوعی را که احساس می‌کنند ما باید پیگیری کنیم، به سامانه پیامکی منعکس کنند و مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار