جشن شکرگزاری گل نرگس درخوسف برگزارشد

خوسف (پانا) ـ صبح امروز طی مراسمی جشن شکرگزاری گل نرگس با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان خوسف در محل سالن راشد محصل این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جشن شکرگزاری گل نرگس  درخوسف برگزارشد

محمد شفیعی فرماندار خوسف در این مراسم گفت: این جشنواره بهانه‌ای برای شکرگزاری از خالق و کشاورزانی است که در چنین شرایط اقتصادی و خشکسالی در جهت کاشت و برداشت این محصول تلاش می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های اخیر زمینه‌ای برای عقد تفاهم‌نامه‌هایی در جهت پیشرفت و توسعه این محصول استراتژیک است عنوان کرد: امروز نیز تفاهم نامه‌هایی با هدف توسعه و استفاده از ظرفیت گل نرگس منعقد می‌شود.

او بیان کرد: در گذشته شاخه گل نرگس ارزش چندانی نداشت اما با تلاش سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی امروزه با قیمت بسیار چشمگیری در بازار معامله می‌شود.

فرماندار خوسف از حمایت صندوق کارآفرینی امید از نرگس‌کاران استان تشکر کرد و گفت: اقدامات صندوق کارآفرین امید، امید را در دل نرگس کاران زنده کرده است.

شفیعی از بیمه گل نرگس در استان خبر داد و گفت: این بیمه برای نخستین بار و فقط در خراسان جنوبی انجام می‌شود چون سطح زیرکشت این استان نسبت به بقیه استانها کمتر است.

اوافزود: سطح زیرکشت گل نرگس در استان خراسان جنوبی 32 هکتار است که 26 هکتار آن بارور است و بیشترین سطح زیرکشت در استان مربوط به شهرستان خوسف با سطح زیر کشت 21 هکتار است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: گل نرگس سازگاری خوبی با برخی مناطق استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های خوسف, بیرجند و طبس دارد و گل‌های تولیدی این استان خصوصاً در شهرستان خوسف از طول عمر بیشتری برخوردار است و از نظر کیفیت در کشور کم نظیر است و تاکنون 61 قنات در شهرستان خوسف لایروبی شده که با این اقدام بخشی از مشکلات نرگس کاران برطرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار