سخنگوی وزارت بهداشت: وزیر بهداشت از دوشنبه به وزارتخانه نرفته است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت با تأیید خبر استعفای وزیر بهداشت گفت قاضی‌زاده هاشمی از روز دوشنبه به وزارتخانه نرفته است.

کد مطلب: ۸۸۳۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت: وزیر بهداشت از دوشنبه به وزارتخانه نرفته است

ایرج حریرچی در برنامه حالا خورشید در پاسخ به سوالی درباره خبر استعفای قاضی‌زاده هاشمی‌، وزیر بهداشت گفت: ایشان روز چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را تقدیم کرده است و از روز دوشنبه و بعد از خداحافظی با معاونانش در وزارت بهداشت حضورنیافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: البته اطلاع رسانی درخصوص این اتفاق به عهده هیأت دولت است.

کاهش بودجه بیماران خاص در لایحه بودجه 98

وی درباره چالش‌های بودجه‌ای نظام سلامت گفت: مجلس سال گذشته سه عنوان بیماری خاص را به هفت عنوان افزایش داد. عناوین بیماران خاص به دو برابر افزایش یافت اما ریالی به بودجه ما اضافه نشد. ردیف ١٢٩٤٥٤ذیل دستگاه وزارت بهداشت تحت عنوان درمان بیماران خاص و صعب العلاج که در قانون بودجه سال ٩٧ مبلغ ٢١٦ میلیارد تومان در آن لحاظ شده بود در لایحه بودجه سال ٩٨ به مبلغ ١٥٠ میلیارد تومان کاهش یافته است.

حریرچی با بیان اینکه هیچ منبع جدیدی برای حمایت از این بیماران به بودجه جاری وزارت بهداشت افزوده نشده است، گفت: ردیف اعتباری که بودجه خودمان بوده نشان‌دار شده که به بیماران خاص بدهیم معنای این اقدام این است که هیچ افزایشی در اعتبارات بیماران خاص نداشتیم.

از سال 91 بودجه وزارت بهداشت فقط 7 دهم درصد رشد داشته است

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از سال‌ ٩١ که سال ظلم به بهداشت و درمان مردم بود تا سال ٩٧ که در دولت تدبیر و امید هستیم، بودجه وزارت بهداشت فقط هفت دهم درصد رشد داشته است یعنی نسبت بودجه سلامت در بودجه سال 91 حدود 6.1 درصد و در سال 98 حدود 6.8 درصد است.

وی تصریح کرد: بر خلاف آنچه گفته شده هیچ سالی ١٠ درصد از درآمد طرح هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس قانون مصوب باید به طرح تحول سلامت اختصاص پیدا کند، محقق نشده است. مطالبه ما اجرای قانون و دریافت حق سلامت مردم است، می گویند ما شاگرد اول این دولت بوده‌ایم اما با ما مثل شاگرد آخر دولت برخورد نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار