سعادتمند: شناسایی ۲۵۰۰ مستعد دستاورد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بود

تهران (پانا) - دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شناسایی ۲۵۰۰ نخبه ورزشی در رشته‌های مختلف را دستاورد این المپیاد عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سعادتمند: شناسایی ۲۵۰۰ مستعد دستاورد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بود

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان، احمد سعادتمند مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی و دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در نشست تخصصی مدیران کل ورزش و‌ جوانان سراسر کشور گزارشی از المپیاد استعدادهای برتر ارائه کرد. وی در این نشست اظهار داشت: نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش در 77 رشته ورزشی با حضور 20 هزار ورزشکار طی دو هفته برگزار و 1569 مدال قهرمانی بین ورزشکار توزیع شد.

وی در این نشست توضیحاتی از پیرامون اهداف برگزاری المپیاد برشمرد. مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و‌جوانان عدالت محوری ، نگاه توسعه ای به مناطق کمتر برخوردار و‌توسعه نیافته، تزریق روحیه نشاط و امید در بین آحاد مردم، تلاش درجهت ایجاد وحدت و‌ همدلی در بین اقوام، ارتقای جایگاه ورزش ایران در سطوح مختلف بین المللی، تلاش جهت حضور مقتدرانه در المپیک جوانان، شناسایی نخبگان ورزشی ، پرورش و هدایت آنها به منظور پشتوانه سازی تیم های ملی را بخشی از اهداف این طرح ملی ورزشی عنوان کرد.

سعادتمند در ادامه با بیان اینکه بیش از 460 هزار نفر درگیر المپیاد استعدادیابی شدند در خصوص اقدامات صورت گرفته پیش از برگزاری آن گفت: برگزاری دو دوره آموزش و دانش‌افزایی کارشناسان استعدادیابی فدراسیون‌ها و‌ مدیران پایگاه‌های استعدادیابی و فدراسیون‌ها و جلسات متعدد با حضور وزیر ،معاونین و کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف از کارهایی بود که به طور جدی پیگیری شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: المپیاد در دوبخش پسران و دختران برگزار شد که پسران ورزشکار در 46 رشته ورزشی و‌ دختران در 31 رشته ورزشی به مصاف هم رفتند.

دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شناسایی 2500 نخبه ورزشی در رشته‌های مختلف را دستاورد این المپیاد عنوان کرد و‌ توضیح داد : برای هدایت این استعدادها بسته های حمایتی در بخش های آماده سازی جسمانی ، تغذیه ، روانشناسی ،پزشکی ورزشی و... تدوین شده است.

سعادتمند این نکته را مورد تاکید قرار داد که استان ها در بخش پرورش مستعدین شناسایی شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی برنامه های این بخش را بطور جدی پیگیری کرده تا در حوزه پشتوانه سازی در بخش توسعه قهرمانی پایگاه های ورزش قهرمانی به ایفای نقش بپردازند تا پروسه افتخار آفرینی در میادین بین المللی با اطمینان بیشتری تداوم پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار