طالبان: سفر به تهران در راستای جلب حمایت سیاسی کشورهای منطقه است

تهران (پانا) - طالبان تأیید کرده است که هیأتی از این کشور به تهران سفر کرده و هدف از این سفر را «حمایت «سیاسی و اخلاقی کشورها و نیز همکاری آنها را به منظور ختم اشغال و آمدن صلح و امنیت» عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
طالبان: سفر به تهران در راستای جلب حمایت سیاسی کشورهای منطقه است

به گزارش بی‌بی‌سی، طالبان گفته است که روز گذشته هیأت این گروه «ضمن تماس‌هایش به کشورهای منطقه، به تهران رسید.»

این گروه گفته است که هدف از سفر هیأت اعزامی این گروه به کشورهای همسایه افغانستان و منطقه جلب حمایت «سیاسی و اخلاقی کشورها و نیز همکاری آنها را به منظور ختم اشغال و آمدن صلح و امنیت» به افغانستان است.

در خبرنامه این گروه که امروز سه‌شنبه (۱۱ جدی/دی) نشر شد، آمده است که هیأت طالبان به تهران، پایتخت ایران فرستاده شده «تا در ارتباط با حالت بعد از اشغال، اعاده صلح و امنیت به افغانستان و منطقه با کشور همسایه، ایران نظر خود را شریک سازد.»

روز گذشته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که روز نهم دی، هیأتی از طالبان به تهران سفر کرد و مذاکرات مفصلی را با عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران انجام داد.

قاسمی گفت که هدف اصلی این مذاکرات یافتن راهکار و مساعدت برای گفتگوهای گروه‌های افغانی و دولت این کشور به‌منظور پیشبرد روند صلح بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود که ایران به‌عنوان همسایه و «کشور نقش‌آفرین مهم در منطقه، پس از مذاکرات با دولت کابل، این علاقمندی را داشت که نقش مهمی را در ایجاد ثبات افغانستان ایفا کند، این به‌مفهوم همسویی و یکسان بودن مواضع با این گروه نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار