در گفت و گو با پانا

کیوان کثیریان: حاشیه‌سازان جشنواره فجر شناخته شده هستند

افراد غیر مرتبط نباید در جشنواره باشند

تهران (پانا) – کیوان کثیریان منتقد و روزنامه‌نگار شناخته شده سینمای ایران معتقد است، مسئولان جشنواره فجر باید برای توزیع کارت ورود به کاخ جشنواره یک قانون جدی وضع کنند و به افراد غیر مرتبط کارت حضور در جشنواره را ندهند.

کد مطلب: ۸۸۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کیوان کثیریان: حاشیه‌سازان جشنواره فجر شناخته شده هستند

کیوان کثیریان منتقد سینما و روزنامه نگار در گفت و گو با پانا درباره اصحاب رسانه‌ای که در جلسات نقد فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: کسانی که در جشنواره فیلم فجر کارت می‌گیرند یعنی صلاحیت حضور در این جشنواره را دارند اما سال‌های گذشته بعضی از اشخاص به عنوان اصحاب رسانه حاضر می‌شدند که هیچ ربطی به رسانه نداشتند.
وی افزود: اگر کارت‌ها به آدم‌های درست توزیع شوند مانند سال‌های پیش شاهد حضور آدم‌های غیرمرتبط نخواهیم بود. امسال شرایط نظارت بر توزیع کارت‌ها بهتر شده است.
این منتقد با اشاره به افرادی که با «پارتی‌بازی» یا روش‌های دیگر کارت ورود به جشنواره تهیه می‌کنند عنوان کرد: برای انتخاب افراد یک سری معیارها باید وجود داشته باشد، نشریات و رسانه‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند باید در اولویت گرفتن کارت قرار بگیرند زیرا رسانه‌های غیررسمی جایی در جشنواره فجر ندارند و می‌توانند در سینماهای دیگر به تماشای فیلم بنشینند، اما به صورت کلی حاشیه سازان در سال‌های گذشته مشخص شده‌اند و اجازه ورود به آن‌ها نباید داده شود.

وی افزود: درباره انتخاب افراد قانون باید حکم فرمایی کند، حتی اگر تا امروز انتخاب افراد اشتباه بوده قانونی باید وضع شود و در راستای آن فعالیت شود، به عنوان مثال کتابی که مجوز ندارد ولی چاپ می‌شود براساس قانون حرکت نکرده حالا اینکه آن قانون درست است یا غلط چیز دیگری است اما باید مجوز نشریه و رسانه مد نظر قرار بگیرد و یک جایی محدود شود زیرا فضای محدودی در اختیار جشنواره هست.

کثیریان با اشاره به حضور رسانه‌های فضای مجازی در جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر من حضور رسانه‌های فضای مجازی در جشنواره‌های مردمی مانند جشنواره فجر خوب است اما کسانی که بر این ماجرا نظارت دارند باید ساز و کاری را فراهم کنند تا این رسانه‌های جدید هم در جشنواره حضور داشته باشند، مسئولان جشنواره باید جایی غیر از کاخ جشنواره را برای آن‌ها در نظر بگیرند تا آن‌ها هم بتوانند برای حال جشنواره مفید واقع شوند و در جشنواره باعث ایجاد حواشی نشوند.

رئیس سابق شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: قوانینی برای بهتر برگزار شدن جشنواره باید حاکم باشد، سال‌های گذشته به هوای شلوغ کردن جشنواره برای اینکه بگویند از جشنواره استقبال خوبی شده‌ است به همه کارت می‌دادند، به یاد دارم یک دوره بین 5 هزارنفر کارت توزیع شد. افرادی که سال‌های گذشته به اشتباه کارت می‌گرفتند امسال هم خواستار آن شده‌اند و بیرون کردن این افراد و کارت ندادن به آنها جای ساعت‌ها بحث دارد اما به قول معروف جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار