تقدیر از 180 تن از پیشکسوتان تربیت معلم در فارس

شیراز (پانا) - آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در فارس برگزار و از 180 تَن از پیشکسوتان تربیت معلم در فارس تقدیر شد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 180 تن از پیشکسوتان تربیت معلم در فارس

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در در آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در فارس ، وظیفه دانشگاه فرهنگیان را حفظ آموزش و پرورش و تربیت معلم دانست و افزود: برای این اقدام مهم باید در نگرش منابع انسانی به عنوان مهمترین دارایی دانشگاه فرهنگیان، شامل مدیران،اساتید هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه تحولاتی صورت گیرد.

رضا کچوئیان ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ، یادآوری داشته های دیروز حوزه تربیت معلم کشور،بر ای ترسیم آینده است که در حقیقت گذشته ای فاخر است.

او حفظ میراث گذشته تربیت معلم را بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه ماموریت‌گرا و حاکمیتی کشور، وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص و به عبارتی "معلمان قیمیتی" مورد نیاز آموزش و پرورش را دارد .

کچوئیان گفت: برای مدیریت موفق در عرصه کنونی ، بهره گیری از عقلانیت و تفکر همه نیروها،اعتماد به زیردستان و صداقت و شفافیت نسبت به آنها ضروری است.

سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به سیاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان بر لزوم تثبیت مدیریت در این حوزه ، گفت: استقرار نظام ارزیابی و عملکرد با هدف جلوگیری از بروز تخلفات مختلف و همچنین ارج نهادن به افراد تلاش‌گر بسیار مهم است و آنچه در این معاونت به جد مورد پی گیری است، تضمین کیفیت است که بر اساس آن نیروی انسانی به طور مستمر مورد ارزیابی کیفی قرار می گیرند.

کچوئیان نشانه تعلق نیروی نسانی به یک سازمان را ، بیان مشکلات سازمان در سطح داخلی، وفادار بودن به آن در خارج از سازمان، پایبندی به سازمان در همه شرایط و انجام فعالیت فراتر از انتظار برای سازمان خود دانست و گفت: بزرگترین اصل مدیریت قدردانی از نیروهای انسانی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به مسئولان دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در کنار احترام و عشق ورزیدن به آنها، از آزادی بیان نیز برخوردار باشند تا با نقد دانشگاه، زمینه رشد آنرا فراهم کنند و این عوامل است که می تواند موجب ترقی بیشتر دانشجویان شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: رهبر انقلاب دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش‌وپرورش دانستند؛ دانشگاهی که رسالت خطیر تربیت‌معلم را بر عهده دارد.

عباس اناری نژاد، دانشگاه فرهنگیان را حاصل تلاش‌های صدساله فرهنگیانی دانست که هرکدام به سهم خود در رشد و تعالی این دانشگاه مؤثر بودند و افزود: امروز شان و جایگاه دانشگاه فرهنگیان به حدی است که رهبر انقلاب شخصاً در این دانشگاه حضور یافته و در مورد آینده آن راهکار می‌دهند که این یک نقطه عطف، در تاریخ این دانشگاه محسوب می‌شود.

اناری نژاد گفت: دانشگاه فرهنگیان استان فارس در قالب 2 پردیس و 4 مرکز دختران و پسران فعال و در این عرصه جزو استان‌های پیشرو بوده است.

سید عطا تقوی اصل ،دبیر آیین نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم استان فارس نیز از تدوین دانشنامه بزرگ فرهنگیان فارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاریخ شفاهی و مکتوب تربیت‌ معلم در این استان در قالب یک کتاب تدوین می‌شود که در هیمن راستا 22 مصاحبه با پیشکسوتان فرهنگی استان فارس گرفته شده و مصاحبه ها همچنان برای تکمیل دانشنامه ادامه دارد و در طرحی دیگر زندگی‌نامه و وصایای شهدای معلم نیز به آن اضافه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار