مدیرکل آموزش و پرورش استان : طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر با کیفیت برگزار شود

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اجرای باکیفیت طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان گفت: این طرح با همکاری‌ دهیاری‌های استان بوشهر اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۲۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان : طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر با کیفیت برگزار شود

ناصر کرمی در نشست توجیهی طرح تقویت بنیه علمی گفت : از اجرای این طرح سه سال می گذرد و امسال، سال چهارم اجرای طرح است که سال اول تقریبی سال دوم به خوبی اجرا شد و سال سوم با توقف مواجه شد و مجددا امسال استارت خورده است که البته این فراز و نشیب ها کار را سخت می کند.

کرمی با تاکید بر روستایی بودن اجرای طرح ادامه داد: اگر مناطق شهری نیز خواستار حضور دانش آموزان در طرح هستند مستلزم این است که شهرداری ها پای کار باشند و همراهی داشته باشند، البته مبلغ دریافتی از شهرداری ها باید خارج از ۵ درصد عوارض تعیین شده شهرداری ها طبق قانون شورای آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه دوره متوسطه اول در بین شهرستان ها و مناطق مورد توجه کمتری واقع شده است یادآور شد: با توجه به اینکه دوره ابتدایی و متوسطه دوم در برنامه های اصلی آموزش و پرورش استان بوده است در ادامه راه باید دوره متوسطه اول نیز مشمول طرح قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: باید در تمام این مسیر، دهیاری ها را با دادن ریز برنامه ها توجیه کرد تا همراهی این عزیزان با آموزش و پرورش میسر شود.

کرمی گفت : حتی در بعضی از نقاط استان، دهیاری ها علاوه بر همکاری در طرح تقویت بنیه علمی، سعی بر همکاری در دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان را نیز داشته اند که جای قدردانی دارد، ولی بعضی دیگر از دهیاری ها نیز حاضر به همکاری نبودند و اجرای طرح را وظیفه خود آموزش و پرورش می دانستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه شاید آخرین سال اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان با توجه به منابع حاصل از دوازده درصد عوارض دهیاری ها باشد، باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر طرح تقویت بنیه علمی در شهرستان ها و مناطق، مدیریت شهرستان ها و مناطق باید تعامل مناسبی با فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند و اجرای منظم، مدون و دقیق طرح مورد انتظار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این مبلغ در حساب مالی ذیحسابی آموزش و پرورش استان است و با نظارت این واحد به شهرستان ها و مناطق ابلاغ می شود ابراز داشت: این مبلغ باید در سال مالی ۹۷ هزینه گردد.

درتاج با تاکید بر اینکه ما موظفیم این پول را برای دانش آموزان روستایی در نظر بگیریم خاطرنشان کرد: توانمند سازی نیروی انسانی، تقویت بنیه علمی دانش آموزان متوسطه اول، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، مشاوره و تهیه محتوا و منابع آموزشی برای دانش آموزان روستایی از اولویت های امسال این طرح است و همچنین توصیه می شود تمرکز بر مدارس لازم التوجه در دوره متوسطه دوم نیز مورد غفلت قرار نگیرد.

این نشست با حضور مدیران و روسای و معاونین آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در راستای تفویض اختیار این برنامه به کارگروه شهرستان و منطقه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار