عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به پانا خبرداد

افزایش 14 درصدی بودجه سلامت در سال 98

امینی‌فرد: افزایش هزینه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در بودجه ۹۸ به طور واقعی دیده نشد

تهران (پانا) –- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از رشد 12 تا 14 درصدی بودجه نظام سلامت در لایحه بودجه سال 98 خبر داد اما گفت بودجه نظام سلامت متناسب با نوسانات ارزی و نرخ تورم تنظیم نشده است.

کد مطلب: ۸۸۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش  14 درصدی بودجه سلامت در سال 98

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره وضع بودجه سلامت در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: موضوعی که درباره بودجه سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به تلاطم‌های ارزی به وجود آمده و افزایش هزینه بسیاری از اقلام دارو و تجهیزات پزشکی است که متاسفانه بودجه سلامت در سال آینده به طور واقعی در این زمینه‌ها تنظیم نشده است.

وی درباره وضع بودجه بیماری‌های خاص در سال 98 نیز گفت: سال گذشته گستره بیماری‌های خاص افزایش پیدا کرده است و بیماری‌های جدیدی به فهرست بیماری‌های خاص اضافه شده است که متناسب با این افزایش باید حال و روز بیماران و خانواده‌های آنها مورد توجه قرار بگیرد. در سال گذشته نیز افزایش متناسبی در این زمینه نداشتیم.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی بودجه بیماری‌های خاص در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان گفت: تلاش می‌کنیم در جلسات کمیسیون تلفیق، کمیسیون بهداشت و در نهایت در صحن مجلس درباره افزایش بودجه درمان بیماری‌های خاص ملاحظاتی صورت بگیرد.

امینی‌فرد درباره اعتبار پیشنهادی برای درمان بیماری‌های خاص در بودجه سال 98 نیز گفت: هنوز ارقام را به طور جزئی بررسی نکرده‌ایم اما مطمئنا این ارقام به هیچ عنوان با نیازهای بیماران خاص همخوانی ندارد.

مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت روز گذشته در گفت‌وگویی با انتقاد از کاهش اعتبار ردیف بودجه‌ای بیماران خاص در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: امسال اعتبار مربوط به ردیف بودجه‌ای بیماران خاص در لایحه بودجه دولت کاهش پیدا کرده است؛ به‌طوریکه در سال ۱۳۹۶ میزان بودجه بیماران خاص ۲۳۴ میلیارد تومان بود، ‌اما در سال ۱۳۹۷ این اعتبار به ۲۱۶ میلیارد تومان رسید و اکنون در لایحه بودجه دولت برای سال آینده این ردیف به ۱۵۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اعتبارات مربوط به بیماران خاص کاهش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار